.
Akrobātikas pamati un didaktika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:29:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_003 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Einars Pimenovs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 17 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 34 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas un prasmes Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Dot studentiem iespēju iepazīties un apgūt akrobātikas terminoloģiju, akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus) un didaktiskos paņēmienus, Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” ietvaros. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Treniņstunda (praktiskās iepriekšiemaņas akrobātikā - pārbaudījums) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
3 | Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Praktiska ieskaite | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
11 | Līdzsvari (pēc dažiem akrobātiskiem elementiem dažādos stāvokļos). Uzdevums – kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem sastādīšana un pieraksts | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
12 | Pārvēlieni. Didaktika. (Dažādi veidi un rotaļas) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
13 | Treniņstunda kombinācijas sastādīšanai | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
14 | Kūleņi uz priekšu. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
15 | Kūleņi atpakaļ. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
16 | Stājas. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
17 | Pārmetiens sānis. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas) | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
18 | Kombinācijas demonstrējums - Ieskaite | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
19 | Stundas galvenās daļas tēmas sadalījums, konspekta pieraksta piemērs. Gatavošanās mācību praksei | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
20 | Pāru un grupu vingrojumi un vingrinājumi. Roku tērieni. Gatavošanās Ģimnastrādei | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
21 | Piramīdu veidošanas noteikumi. Gatavošanās Ģimnastrādei. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
22 | Piramīdas, kurās piedalījas visi grupas studenti. Gatavošanās Ģimnastrādei | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
23 | Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti) | Nodarbības | 6.00 | cits | |||||
24 | Konsultātīva nodarbība, iepazīstināšana ar pārbaudījuma jautājumiem. Parādu kārtošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
25 | Pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
7 | Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguve | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
9 | Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošana | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
10 | Praktiska ieskaite | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
18 | Kombinācijas demonstrējums - Ieskaite | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums, akrobātikas elementu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums, atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Akrobātikas elementu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritiska izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Akrobātikas mācību stundas modelēšana, akrobātikas vingrinājumu modificēšanai, atbilstoši visu izglītības līmeņu mācību saturam, akrobātikas elementu praktiska prezentācija, vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas konspekta un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas konspekta un skolēnu snieguma līemeņu vērtēšanas pašnovērtēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | - Attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva dalība nodarbībās (20%); - Studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%); - Praktiskie normatīvi (30%) - Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums (20%). Kopvērtējums ir summatīvs. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Akrobatikas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Akrobātikas (mācības vingrinājumi, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē. | ||||||||
Prasmes: | 4. Sastādīt un demonstrēt kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem. Sniegt palīdzību un aizsardzību. 5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā. 6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus, piramīdas). 7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs. | ||||||||
Kompetences: | 8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus akrobātikas elementu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Vingrošana skolā: mācību grāmata Latvijas Valsts fiziskās kultūras institūta studentiem. Mācību grāmata U.Švinksa red. (LVFKI Vingrošanas katedras autoru kolektīvs). Rīga: Zvaigzne, 1988. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
2 | Vingrošana pamatskolā : 5.-9. klasēm : [mācību līdzeklis LSPA studentiem] - 1.daļa. Vingrošanas katedras pasniedzēju sagatavotais mācību līdzeklis. Rīga: LSPA, 1997. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
3 | G. Kobzevs. Akrobātikas ABC. Rīga, 2011. (akcpetējams izdevms) | ||||||||
4 | O.Tanne, N.Jaružnijs. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga: LSPA, 2000. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
5 | Vispārattīstošo vingrojumu krājums : mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga: LSPA, 1998. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu) | ||||||||
6 | Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, 2008. (akcpetējams izdevms) | ||||||||
7 | Trenera rokasgrāmata - 2. Rīga, 2006. (akcpetējams izdevms) | ||||||||
8 | Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem | ||||||||
9 | Ārzemju studentiem/For international students | ||||||||
10 | Regulations Regarding the State General Secondary Education Standard and Model General Secondary Education Programmes | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Пирамиды / Стихия / Фестиваль в Омске. 2011. | ||||||||
2 | Акробатический этюд |