Pārlekt uz galveno saturu

Akrobātikas pamati un didaktika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:29:56
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_003LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Einars Pimenovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas24
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)17Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas34
Kopā kontaktstundas36
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas un prasmes Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” līmenī.
Mērķis:
Dot studentiem iespēju iepazīties un apgūt akrobātikas terminoloģiju, akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus) un didaktiskos paņēmienus, Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” ietvaros.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolāLekcijas1.00auditorija
2Treniņstunda (praktiskās iepriekšiemaņas akrobātikā - pārbaudījums)Nodarbības1.00cits
3Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
4Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
5Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
6Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
7Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
8Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
9Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošanaNodarbības1.00cits
10Praktiska ieskaiteNodarbības1.00cits
11Līdzsvari (pēc dažiem akrobātiskiem elementiem dažādos stāvokļos). Uzdevums – kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem sastādīšana un pierakstsNodarbības1.00cits
12Pārvēlieni. Didaktika. (Dažādi veidi un rotaļas)Nodarbības1.00cits
13Treniņstunda kombinācijas sastādīšanaiNodarbības1.00cits
14Kūleņi uz priekšu. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)Nodarbības1.00cits
15Kūleņi atpakaļ. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)Nodarbības1.00cits
16Stājas. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)Nodarbības1.00cits
17Pārmetiens sānis. Didaktika (Dažādi veidi un rotaļas)Nodarbības1.00cits
18Kombinācijas demonstrējums - IeskaiteNodarbības1.00cits
19Stundas galvenās daļas tēmas sadalījums, konspekta pieraksta piemērs. Gatavošanās mācību prakseiLekcijas1.00auditorija
20Pāru un grupu vingrojumi un vingrinājumi. Roku tērieni. Gatavošanās ĢimnastrādeiNodarbības1.00cits
21Piramīdu veidošanas noteikumi. Gatavošanās Ģimnastrādei.Nodarbības1.00cits
22Piramīdas, kurās piedalījas visi grupas studenti. Gatavošanās ĢimnastrādeiNodarbības1.00cits
23Mācību prakse – galvenā daļa (vada studenti)Nodarbības6.00cits
24Konsultātīva nodarbība, iepazīstināšana ar pārbaudījuma jautājumiem. Parādu kārtošanaNodarbības1.00auditorija
25PārbaudījumsNodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads akrobātikas kursā – prasības, akrabātikas elementu klasifikācija. Akrobātikas vingrinājumi skolāLekcijas1.00auditorija
3Pārvēlieni un to veidi. Savilkšanās “kamoliņā” no dažādiem stāvokliem. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
4Kūleņi uz priekšu - pāros, trijniekos, ar bumbu, uz ātrumu. Garais kūlenis un kūlenis ar lidojošo fāzi. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
5Kūleņi atpakaļ – pāros, trijniekos. Kūleņi uz priekšu un atpakaļ uz paaugstinājuma. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
6Stājas – uz skausta, uz galvas un dažādi stāju veidi. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
7Stājas – uz rokām (ar palīdzību un patstāvīgi). Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
8Pārmetiens sānis pa apli un pa līnijām. Tehnikas un mācīšanas secības apguveNodarbības1.00cits
9Treniņstunda – praktisko normatīvu atkārtošanaNodarbības1.00cits
10Praktiska ieskaiteNodarbības1.00cits
18Kombinācijas demonstrējums - IeskaiteLekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Digitālo līdzekļu klāsta izvēles demonstrējums, akrobātikas elementu mācīšanas un mācīšanās nodrošināšanai un to kritisks izvērtējums, atbilstoši kompetenču pieejai. 2. Akrobātikas elementu mācīšanas tehnoloģijas un vienkāršākie taktikas paņēmieni un to mācīšana, mācību teoriju kritiska izvērtējums atbilstoši kompetenču pieejai. 3. Akrobātikas mācību stundas modelēšana, akrobātikas vingrinājumu modificēšanai, atbilstoši visu izglītības līmeņu mācību saturam, akrobātikas elementu praktiska prezentācija, vadīšanā pēc paša izstrādāta stundas konspekta un apguves novērtēšana pēc paša izveidota skolēnu snieguma līmeņu apraksta caurviju prasmju vērtēšanai un pašvērtēšanai. Stundas konspekta un skolēnu snieguma līemeņu vērtēšanas pašnovērtēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
- Attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, aktīva dalība nodarbībās (20%); - Studenta veiktie patstāvīgie darbi (30%); - Praktiskie normatīvi (30%) - Studiju kursa rakstiskais pārbaudījums (20%). Kopvērtējums ir summatīvs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Akrobatikas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē. 2. Akrobātikas (mācības vingrinājumi, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas). 3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē.
Prasmes:4. Sastādīt un demonstrēt kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem. Sniegt palīdzību un aizsardzību. 5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā. 6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus, piramīdas). 7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs.
Kompetences:8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. 9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus akrobātikas elementu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības. 10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā. 11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Vingrošana skolā: mācību grāmata Latvijas Valsts fiziskās kultūras institūta studentiem. Mācību grāmata U.Švinksa red. (LVFKI Vingrošanas katedras autoru kolektīvs). Rīga: Zvaigzne, 1988. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
2Vingrošana pamatskolā : 5.-9. klasēm : [mācību līdzeklis LSPA studentiem] - 1.daļa. Vingrošanas katedras pasniedzēju sagatavotais mācību līdzeklis. Rīga: LSPA, 1997. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
3G. Kobzevs. Akrobātikas ABC. Rīga, 2011. (akcpetējams izdevms)
4O.Tanne, N.Jaružnijs. Ceļvedis vingrošanas teorijā un metodikā. Rīga: LSPA, 2000. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
5Vispārattīstošo vingrojumu krājums : mācību līdzeklis LSPA studentiem. Rīga: LSPA, 1998. (metodiskajiem izdevumiem nav citu jaunāku izdevumu)
6Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, 2008. (akcpetējams izdevms)
7Trenera rokasgrāmata - 2. Rīga, 2006. (akcpetējams izdevms)
8Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem
9Ārzemju studentiem/For international students
10Regulations Regarding the State General Secondary Education Standard and Model General Secondary Education Programmes
Citi informācijas avoti
1Пирамиды / Стихия / Фестиваль в Омске. 2011.
2Акробатический этюд