.
Projektu izstrāde
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:35:51
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_022 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aiga Paikena | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidējās vispārējās izglītības zināšanas sociālo zinību jomā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskās iemaņas projektu vadīšanā, lai spētu izstrādāt un vadīt projektus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekts, tā būtība un raksturojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Projekta definēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Projekta organizācijas pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta finansēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta vadīšanas instrumenta – datorprogrammas „Microsoft project” izmantošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Projekts, tā būtība un raksturojums | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Projekta definēšana | Nodarbības | 0.75 | auditorija | |||||
3 | Projekta organizācijas pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Projekta vadītāja funkcijas un loma projekta izstrādes un ieviešanas procesā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.25 | auditorija | |||||||
5 | Projekta attīstības un vadīšanas fāzes un to norises raksturojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Projekta finansēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta vadīšanas instrumenta – datorprogrammas „Microsoft project” izmantošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) Projekta definēšana. 2) Projekta termiņu plāna izstrāde. 3) Projekta atkarību matricas izstrāde. 4) Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde. 5) Projekta finanšu tāmes izstrāde. 6) Projekta izstrāde un prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs studējošais saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē, un arī attieksmi un individuālo dinamiku. Kopvērtējums ir summatīvs. Studiju rezultātu vērtēšana: Projekta definēšana; Projekta atkarību matricas izstrāde; Projekta termiņu plāna izstrāde; Projekta personāla un līdzekļu plāna izstrāde; Projekta finanšu tāmes izstrāde; Projekta izstrāde un prezentācija; Attieksme. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Spēs izstrādāt projektu sporta vidē. 2. Jaunu ideju ģenerēšana un realizācija. | ||||||||
Prasmes: | 3. Sagatavot organizācijas projektus (priekšlikumus) par sporta darba uzlabošanu savā sporta veidā. 4. Definēt izaicinājumus, saskatīt iespējas un risinājumus atbilstoši izvirzītiem mērķiem mācību/treniņu procesā, balstoties uz datiem, prognozējot situācijas izmaiņas, tās risināt. | ||||||||
Kompetences: | 5. Spēja veikt datu apstrādi projektu izstrādē un priekšlikumu sagatavošanai par sporta darba uzlabošanu. 6. Spēja iegūt, analizēt un sagatavot informāciju izaicinājumu identificēšanai un inovatīviem risināšanai, pielietojot mūsdienīgas tehnoloģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Baguley P. Project management. USA, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Džounss R. Projektu vadības pamati. Lietišķās Informācijas Diensts SIA, Rīga, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kerzner H. Project Management : a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley Sons LTD, 2017. | ||||||||
4 | Rusell L. Project management for trainers. Alexandria: ATD Press, 2015. | ||||||||
5 | Spinner M. P. Project management principles and practices. USA, 1997. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Uzulāns J. Projektu vadīšana mūsdienu apstākļos. Rīga, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Baguley P. Project management. USA, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | Kerzner H. Project Management : a systems approach to planning, scheduling, and controlling. John Wiley Sons LTD, 2017. | ||||||||
10 | Rusell L. Project management for trainers. Alexandria: ATD Press, 2015. | ||||||||
11 | Spinner M. P. Project management principles and practices. USA, 1997. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Forands I. Personālvadība. Rīga, 2000. | ||||||||
2 | Forands I. Biznesa vadības tehnoloģijas. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2009. for exellence. | ||||||||
3 | Geipele I., Tambovceva T. Projektu vadīšana. Valters un Rapa, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Kalve I. Apseglot pārmaiņu vējus. Biznesa augstskola „Turība”, Rīga, 2005. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Lūiss Džeimss P. Projektu vadīšanas pamati. Rīga, 2001. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Reiters V. Kailā patiesība par projektu menedžmentu. Rīga, Vaidelote, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Zommers J. Datorizēta projektu vadīšana, programma Microsoft Project. Rīga: Biznesa augstskola „Turība”, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Hanss D.Litke., Ilonka Kunova. Projektu vadība. Rīga: Balta eko, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
9 | Heller Robert. Managing For Excellence. England, Dorling Kindersley, 2001. | ||||||||
10 | Russel D. Archibald. Managing High - tehnology programs and projects. New York: John Wiley Sons, 2003. | ||||||||
11 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
12 | Heller Robert. Managing For Excellence. England, Dorling Kindersley, 2001. | ||||||||
13 | Russel D. Archibald. Managing High - tehnology programs and projects. New York: John Wiley Sons, 2003. |