.
Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:37:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_027 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Antra Gulbe | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. IKT, svešvalodu, komunikācijas prasmes, zināšanas vispārīgā pedagoģijā, sporta filozofijā, sporta vēsturē pieaugušo izglītībā. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi; apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību; veidot radošās darbības pieredzi; sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Godīga spēle | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. Olimpiskā harta | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Olimpiskā izglītība pasaulē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Olimpiskā diena | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Sports mūsdienās ārzemēs | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Valoda un sports | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Reliģija un sports | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Godīga spēle | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. Olimpiskā harta | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
3 | Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
4 | LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
5 | Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Olimpiskā izglītība pasaulē | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Olimpiskā diena | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Sports mūsdienās ārzemēs | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Valoda un sports | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Reliģija un sports | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
13 | Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Pēc dotā temata patstāvīgi apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus. Analizēt un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu ”Olimpiskais princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.” 2. Studenti raksta un prezentē patstāvīgo darbu vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: sports mūsdienās ārzemēs; dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%); Prasmes (20%); Attīstības dinamika (20%); Attieksme (10%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Hronoloģiski apgūti olimpiskās kustības galvenie notikumi, starpkultūru kompetences veidošanās pamatjautājumi un problemātika sporta nodarbībās. | ||||||||
Prasmes: | Prot uzdot jautājumus par doto tēmu; prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju; spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā. | ||||||||
Kompetences: | Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam; demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Forands I. Latvijas sporta apskats. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2020. | ||||||||
2 | Jansone R., Gulbe A. Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021. | ||||||||
5 | Dilba M. Mijkultūru izglītības daudzveidība. Izd. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Ceļvedis starpkultūru izglītībai. Rīga, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Beikers K. Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Izd. Nordik, 2002. (akceptējams izdevums) | ||||||||
8 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
9 | Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums) | ||||||||
10 | Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ceļā uz Parīzi. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 15, 2024. | ||||||||
2 | Ceļā uz Pekinu. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 13, 2021 | ||||||||
3 | Ceļā uz Tokiju. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 12, 2020. | ||||||||
4 | Džifords K. Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. | ||||||||
5 | Hūnolds T. Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām: uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga: Jumava, 2007. | ||||||||
6 | Lāms O. Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. Rīga: LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs, 2004. | ||||||||
7 | Oksleids K. Olimpiskās spēles Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. | ||||||||
8 | Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2004. | ||||||||
9 | Olimpisko spēļu talismani. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 14, 2022. | ||||||||
10 | Pirmie trīs poļu tautības Latvijas olimpieši (1924-1928). Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 11, 2018. | ||||||||
11 | Erta A. Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 1999. (akceptējams izdevums) | ||||||||
12 | Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2003. (akceptējams izdevums) | ||||||||
13 | Ceļvedis pasaules reliģijās. SIA „Dienas grāmata”, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
14 | Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga: Latvijas Sporta muzejs, 2019. | ||||||||
15 | Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
16 | Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007. | ||||||||
17 | Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003. | ||||||||
18 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
19 | Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007. | ||||||||
20 | Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Olimiade | ||||||||
2 | LOA | ||||||||
3 | Olympic | ||||||||
4 | International Fair Play Committee | ||||||||
5 | Eyridice Network |