Pārlekt uz galveno saturu

Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:37:22
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_027LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Antra Gulbe
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)13Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas26
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība. IKT, svešvalodu, komunikācijas prasmes, zināšanas vispārīgā pedagoģijā, sporta filozofijā, sporta vēsturē pieaugušo izglītībā.
Mērķis:
Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi; apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību; veidot radošās darbības pieredzi; sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Godīga spēleNodarbības1.00auditorija
2Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. Olimpiskā hartaLekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personībasLekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. Latvijas olimpisko spēļu medaļniekiLekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Olimpiskā izglītība pasaulēNodarbības1.00auditorija
7Olimpiskā dienaNodarbības1.00auditorija
8Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)Nodarbības1.00auditorija
9Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībāsNodarbības1.00auditorija
10Sports mūsdienās ārzemēsNodarbības1.00auditorija
11Valoda un sportsNodarbības1.00auditorija
12Reliģija un sportsNodarbības1.00auditorija
13Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējumsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Godīga spēleNodarbības1.00auditorija
2Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana. Olimpiskā hartaLekcijas0.50auditorija
3Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personībasLekcijas0.50auditorija
4LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme. Latvijas olimpisko spēļu medaļniekiNodarbības0.50auditorija
5Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas.Nodarbības0.50auditorija
6Olimpiskā izglītība pasaulēNodarbības0.50auditorija
7Olimpiskā dienaNodarbības0.50auditorija
8Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports)Nodarbības1.00auditorija
9Multikulturālisms un multikulturālā izglītība; starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībāsNodarbības0.50auditorija
10Sports mūsdienās ārzemēsNodarbības0.50auditorija
11Valoda un sportsNodarbības0.50auditorija
12Reliģija un sportsNodarbības0.50auditorija
13Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējumsLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Pēc dotā temata patstāvīgi apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus. Analizēt un izvērtēt rezultātus, izdarīt secinājumus. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu ”Olimpiskais princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē.” 2. Studenti raksta un prezentē patstāvīgo darbu vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: sports mūsdienās ārzemēs; dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi.
Vērtēšanas kritēriji:
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: Zināšanas (50%); Prasmes (20%); Attīstības dinamika (20%); Attieksme (10%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Hronoloģiski apgūti olimpiskās kustības galvenie notikumi, starpkultūru kompetences veidošanās pamatjautājumi un problemātika sporta nodarbībās.
Prasmes:Prot uzdot jautājumus par doto tēmu; prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju; spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.
Kompetences:Prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem; demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam; demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Forands I. Latvijas sporta apskats. Rīga: Latvijas Izglītības fonds, 2020.
2Jansone R., Gulbe A. Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, 2006. (akceptējams izdevums)
3Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)
4Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021.
5Dilba M. Mijkultūru izglītības daudzveidība. Izd. RaKa, 2006. (akceptējams izdevums)
6Ceļvedis starpkultūru izglītībai. Rīga, 2006. (akceptējams izdevums)
7Beikers K. Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Izd. Nordik, 2002. (akceptējams izdevums)
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Muller N. Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC, 2000. (akceptējams izdevums)
10Olympic Charter. Lausanne: International Olympic committee. 2021.
Papildu literatūra
1Ceļā uz Parīzi. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 15, 2024.
2Ceļā uz Pekinu. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 13, 2021
3Ceļā uz Tokiju. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 12, 2020.
4Džifords K. Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004.
5Hūnolds T. Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām: uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga: Jumava, 2007.
6Lāms O. Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. Rīga: LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs, 2004.
7Oksleids K. Olimpiskās spēles Rīga: Zvaigzne ABC, 2000.
8Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2004.
9Olimpisko spēļu talismani. Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 14, 2022.
10Pirmie trīs poļu tautības Latvijas olimpieši (1924-1928). Latvijas Olimpiskā akadēmija. Biļetens Nr. 11, 2018.
11Erta A. Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 1999. (akceptējams izdevums)
12Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2003. (akceptējams izdevums)
13Ceļvedis pasaules reliģijās. SIA „Dienas grāmata”, 2010. (akceptējams izdevums)
14Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga: Latvijas Sporta muzejs, 2019.
15Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Olimpiskā komiteja, 2008. (akceptējams izdevums)
16Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.
17Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.
18Ārvalstu studentiem/For international students:
19Harris T. Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. London: Yellow Jersey Press, 2007.
20Phonda L. Clements, Suzanne Kinzler. A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics, 2003.
Citi informācijas avoti
1Olimiade
2LOA
3Olympic
4International Fair Play Committee
5Eyridice Network