Pārlekt uz galveno saturu

Sporta un fitnesa tirgzinības

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 10:19:42
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_060LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Aleksandra Ķeizāne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)18Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas36
Kopā kontaktstundas42
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas22
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Apgūti studiju kursi – vadības teorija, komercdarbības pamati.
Mērķis:
Dot iespēju apgūt teorētiskas zināšanas un attīstīt praktiskas iemaņas sporta un fitnesa tirgzinībā, lai spētu vadīt sporta un fitnesa organizācijas mārketingu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.Lekcijas2.00cits
2Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.Lekcijas2.00cits
3Cenu noteikšanas politika un stratēģijaLekcijas3.00cits
4Produktu sadales vieta un sadales kanāliLekcijas2.00cits
5Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmolsLekcijas1.50cits
Nodarbības1.00cits
6Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas processLekcijas1.50cits
Nodarbības1.00cits
7Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesāLekcijas2.00cits
8Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācijaLekcijas2.00cits
9Mārketinga plāns sportā un fitnesā.Lekcijas2.00cits
Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Tirgzinības (mārketinga) būtība. Mārketings sporta nozarē.Lekcijas1.00cits
2Produkts, produkta elementu analīze, klasifikācija sporta un fitnesa uzņēmumā.Lekcijas1.00cits
3Cenu noteikšanas politika un stratēģijaLekcijas1.00cits
4Produktu sadales vieta un sadales kanāliLekcijas1.00cits
5Produktu realizācijas veicināšanas procesi. Sporta un fitnesa zīmolsLekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
6Patērētājs un tā izturēšanās sporta un fitnesa tirgū. Patērētāja lēmuma pieņemšanas processLekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
7Tirgus izpētes nozīme tirgzinības (mārketinga) stratēģisko lēmumu pieņemšanas procesāLekcijas1.00cits
8Tirgus izpētes process un praktiskais pielietojums. Kvalitatīvie un kvantitatīvie pētījumi. Tirgus segmentācijaLekcijas1.00cits
9Mārketinga plāns sportā un fitnesā.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Uzdevums/ prasības: Sporta mārketinga teorija; Sporta organizācijas produktu strukturēšana; Mārketinga aktivitāšu definēšana pircēja lojalitātes veidošanai; Sporta/ fitnesa mārketinga plāna izstrāde; Studiju kursa rakstisks pārbaudījums; Individuālā attīstības dinamika.
Vērtēšanas kritēriji:
Lai students iegūtu sekmīgu vērtējumu ir diferencētas prasības: studenta veiktie patstāvīgie darbi; attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika; aktīva darbība semināros; studiju kursa rakstisks pārbaudījums. Rakstisko pārbaudījumu var kārtot tikai tad, kad iegūts pozitīvs vērtējums semimārā un patstāvīgajos darbos. Par studiju kursa apguvi students saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Vērtējumu ballēs students saņem apkopojot noteikto punktu skaitu, novērtējot zināšanas, prasmes un kompetences atsevišķu uzdevumu izpildē (patstāvīgie darbi, produktīva darbība semināros, pārbaudījums) attieksme un studenta individuālā attīstības dinamika. Praktiskais darbs – 3 punkti; Seminārs – 3 punkti; Studiju kursa rakstisks pārbaudījums – 20 punkti; Individuālā attīstības dinamika – 2 punkti; 2 punkti – sistemātiski augšupejoša; 1 punkts – epizodika.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzinās un spēs pielietot: 1. Mārketinga būtība un tā pamatelementi – prece, cena, vieta. virzīšana tirgū. 2. Sporta un fitnesa mārketinga specifika. 3. Tirgus uzvedība un patērētāja lēmuma pieņemšanas process.
Prasmes:4. Noteikt sporta/ fitnesa produktu un nepieciešamās darbības tā virzīšanai tirgū. 5. Izstrādāt sporta/ fitnesa produkta mārketinga plānu.
Kompetences:6. Identificēt un vērtēt sporta mārketinga aktivitātes 7. Analizēt sporta organizāciju/ fitnesa klubu mārketinga konceptus. 8. Noteikt patērētāju uzvedību sporta un fitnesa mārketinga tirgū.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Andrew D., Pedersen P.M., McEvoy C.D. Research methods and design in sport management. Champaign: Human Kinetics, 2020.
2Kotlers F. Mārketinga pamati. Rīga: Jumava, 2006. (akceptējams izdevums)
3Praude V. Mārketings. Rīga, 2011. (akceptējams izdevums)
4Lovelock Ch. & Wright L. Principles of Service Marketing and Management. Prentice Hall, 2001. (akceptējams izdevums)
5Mullin B.J. Sport marketing. Human Kinetics, 2014.
6Tharett S.J. Fitness management. Healthy learning, 2017.
7Pedersen P.M., Thibault L. Contemporary Sport Management. Champaign: Human Kinetics, 2014.
8Ārvalstu studentiem/For international students:
9Andrew D., Pedersen P.M., McEvoy C.D. Research methods and design in sport management. Champaign: Human Kinetics, 2020.
10Lovelock Ch. & Wright L. Principles of Service Marketing and Management. Prentice Hall, 2001. (akceptējams izdevums)
11Mullin B.J. Sport marketing. Human Kinetics, 2014.
12Tharett S.J. Fitness management. Healthy learning, 2017.
13Pedersen P.M., Thibault L. Contemporary Sport Management. Champaign: Human Kinetics, 2014.
Papildu literatūra
1Kazaka O. Pirmā PR grāmata. Trendsetter Publishing, 2019.
2Olivera S. Sabiedrisko attiecību stratēģija. Rīga: SIA “Lietišķās informācijas dienests”, 2009.
3O’Reilijs D. Darījumu attiecības ar pircējiem. Veiksmīga pārdošana un mārketings organizētajā tirgū. Biznesa augstskola Turība, 2001.
4Praude V. Integrētā mārketinga komunikācija. Rīga: Burtene, 2015
Citi informācijas avoti
1IZM
2Olimpiade