Pārlekt uz galveno saturu

Sociālā un saskarsmes psiholoģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 08:26:24
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_090LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātne; Sporta pedagoģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Žermēna Vazne
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)18Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas36
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas44
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas10
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas: vispārīgā un attīstības psiholoģijā; pedagoģijā.
Mērķis:
Sekmēt studentu profesionālo kompetenci, veicinot sistematizēta un empīriski pamatota satura realizāciju par sociālās un saskarsmes psiholoģijas pamatjautājumiem, sociālpsiholoģisko pieeju personības izpētē, personības saskarsmes prasmju veidošanos, norisēm un izpausmēm.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Saskarsmes būtība un izpausmes; sociālā percepcija, pirmā iespaida veidošanās.Lekcijas3.00cits
Nodarbības1.00cits
2Efektīva verbālā komunikācija un psiholoģiskās barjeras. Saskarsmes neverbālais informatīvi-komunikatīvais aspekts, prasības komunikatoram un klausītājam;Lekcijas1.00cits
Nodarbības0.50cits
3Interakcija-saskarsme kā mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas;Lekcijas3.00cits
Nodarbības0.50cits
4Cilvēku ietekmēšanas paņēmieni un aizsardzības mehānismi.Lekcijas2.00cits
Nodarbības0.50cits
5ES izpratne sociālajā psiholoģijā, stereotipi un aizspriedumi.Lekcijas1.00cits
Nodarbības0.50cits
6Sociālā ietekme un tās faktori, personības uzvedības fenomeni grupās, indivīds un grupa, masu un pūļa psiholoģija.Lekcijas3.00cits
Nodarbības0.50cits
7Emocionālas intelekts kā aktuāls konstrukts 21.gs.Lekcijas2.00cits
8Starpkultūru psiholoģija, sociālā uzvedība un starpgrupu kontakti kultūrā.Lekcijas3.00cits
Nodarbības0.50cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Saskarsmes būtība un izpausmes; sociālā percepcija, pirmā iespaida veidošanās.Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
2Efektīva verbālā komunikācija un psiholoģiskās barjeras. Saskarsmes neverbālais informatīvi-komunikatīvais aspekts, prasības komunikatoram un klausītājam;Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
3Interakcija-saskarsme kā mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas;Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
4Cilvēku ietekmēšanas paņēmieni un aizsardzības mehānismi.Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
5ES izpratne sociālajā psiholoģijā, stereotipi un aizspriedumi.Lekcijas0.50cits
Nodarbības0.50cits
6Sociālā ietekme un tās faktori, personības uzvedības fenomeni grupās, indivīds un grupa, masu un pūļa psiholoģija.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
7Emocionālas intelekts kā aktuāls konstrukts 21.gs.Lekcijas0.50cits
Nodarbības1.00cits
8Starpkultūru psiholoģija, sociālā uzvedība un starpgrupu kontakti kultūrā.Lekcijas0.50cits
Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Lekcijas, patstāvīgais darbs, semināri, gala pārbaudījums – eksāmens. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai grupās. Studenti patstāvīgi gatavojas semināru nodarbībām. 1. Divu sociālās percepcijas izvērtējums 3 situācijās. Konfliktu risināšanas un diskusiju metodes sporta komandā/grupā. 2. Patstāvīgais darbs ar prezentāciju: Saskarsmes interaktīvais aspekts sporta treniņā vai sporta stundā. 3. Vienas aktuālas problēmas sociālajā psiholoģijā analīze un prezentācija”(izmantojot papildus literatūru un elektroniskās datu bāzes, jābūt atsaucēm uz izmantotu literatūru, kas papildināta ar vismaz 2 zinātnisko pētījuma aprakstu par pētāmo tematu).
Vērtēšanas kritēriji:
Patstāvīgais darbs; Eksāmens.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Sociālās un saskarsmes psiholoģijas teorētiskos pamatvirzienus un zinātnes aktualitātes 2. Saskarsmes struktūru, sociālās percepcijas, komunikācijas, interakcijas izpausmes un sociālās ietekmes faktorus 3. Personības uzvedības fenomenus grupās, konfliktu veidus, to norisi un risināšanas iespējas.
Prasmes:1. Prot skaidrot un noteikt aktuālas problēmas sporta pedagoga darbā un spēj mērķtiecīgi plānot un analīzēt to cēloņus sociāli psiholoģiskajā kontekstā. 2. Spēj diskutēt par komunikācijas un sadarbības prasmēm sporta speciālista darbībā.
Kompetences:1. Identificē un prot strādāt ar sociālpsiholoģiskām problēmām, izvēloties piemērotas komunikācijas izpausmes sporta speciālista darbībā. 2. Analītiski izvērtē grupas sociālus fenomenus, sociālās vides un personības mijiedarbību uz profesionālo sporta speciālista darbību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Omārova S. (2009). Cilvēks runā ar cilvēku. Rīga: Kamene (akceptējams izdevums)
2Omārova S. (2006). Cilvēks dzīvo grupā. Rīga: Kamene (akceptējams izdevums)
3Pīzs A. (2014). Ķermeņa valoda: kā atminēt sarunbiedra domas pēc viņa stājas un kustībām. Rīga
4Myers, D., Twenge, J. (2021). Social Psychology. 483, NY
5Ļevina, J., Škuškovnika, D., Enģele, I. (2015). Indivīds, grupa un sabiedrība. Kolektīvajā monogrāfijā Psiholoģija (2). Rīga: Zvaigzne ABC
6Seiler W. J. (2017). Communication: making connections. Allyn & Bacon
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Myers, D., Twenge, J. (2021). Social Psychology. 483, NY
9Seiler W. J. (2017). Communication: making connections. Allyn & Bacon
Papildu literatūra
1Leiendekers A. (2016). Konfliktu vadība. SIA J.L.V.
2Kozlovs N. (2008). Saskarsmes māksla. Rīga: Jumava
3Berns E. (2002). Spēles ko spēlē cilvēki. Rīga: Birojs
4Dragūns, J., Mārtinsone, K. (2015). Psiholoģija un kultūra. Kolektīvajā monogrāfijā Psiholoģija (2). Rīga: Zvaigzne ABC
5Reņģe V. (2004). Psiholoģija: savstarpējo attiecību psiholoģija
6Goulmens, D. (2019). Tava emocionālā Inteliģence.
7Svence, G. (2009). Pozitīvā psiholoģija. Rīga: Zvaigzne ABC
8Enkelmans, N.B. (2008). Harisma. Rīga: Madris