.
Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.07.2024 10:54:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_151 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inta Bula-Biteniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pamatzināšanas par iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošanu, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. Sniegt zināšanas par kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā. Sniegt zināšanas par izmērāmu mērķu izvirzīšanu audzēkņiem ar SIV. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
4 | Pirmās palīdzības ABC. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. 2. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā (3 darbi). Gatavoties eksāmenam – Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos par kuriem tiek iegūti punkti. 1. Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. 2. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas trīs praktiskos darbos (teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā). Studējošie apgūst prasmes: sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. Studiju kursa noslēgumā, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību literatūrai, jāveic to interpretēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošanu, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. Par kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā; par izmērāmu mērķu izvirzīšanu audzēkņiem ar SIV; skolas sporta un veselības izglītības Studiju programmas stiprās un vājās puses attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību (turpmāk – PSI). | ||||||||
Prasmes: | 2. Plānot tādu PSI mācību pieredzi, kura veicina individuālu attīstību; Sagatavot individuālu sporta un veselības izglītības plānu tiem audzēkņiem, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības; Plānot vispiemērotākās komunikācijas stratēģijas attiecībā uz audzēkņiem ar speciālajām izglītības vajadzībām; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktiskos darbu individuāli vai komandā. Novērtēt Studiju programmas piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām audzēkņiem ar SIV. | ||||||||
Kompetences: | 3. Pielietot individuāli atbilstošu novērtējumu saskņā ar IIP. 4. Pielietot pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti. Izmantot mācīšanas stratēģiju piemērotības principus atbilstoši indviduālām SIV. 5. Izmantot atbalsta stratēģiju piemērotību. Pirmās palīdzības sniegšana. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Horvat, M., Kelly, L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics |