.
Bērncentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:27.06.2024 10:13:24
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_153 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Irēna Dravniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pamatzināšanas par fizisko aktivitāšu mērķi, holistiska pieejas teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs, par iekļaušanas/ atbalsta līmeņiem (LRE), par mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
3 | Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. | Lekcijas | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. 2. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Praktisko darbu patstāvīga veikšana: 1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). 2. Mērķu/uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Gatavoties eksāmenam. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos: 1. Fizisko aktivitāšu mērķis audzēkņiem ar SIV. 2. Holistiskās pieejas teorijas pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Un divos praktiskos darbos: 1. Iekļaušanas/atbalsta līmeņi (LRE). 2. Mērķu, uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA. Praktiskā darba teorētisko pamatojumu, individuāli un kolektīvi izmērīt iekļaušanas/atbalsta līmeņiem (LRE), un par mērķu, uzdevumu plānošana un formulēšanua PFA salīdzināt ar literatūras datiem, izskaidrot atšķirības starp dažādām situāciju analīzēm. Studiju kursa noslēgumā tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem sešiem paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darbs atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūtiem rezultātiem, jāveic to interpretēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par holistiskās pieejas izglītībā teorijām pielāgotās fiziskās aktivitātēs. Audzēkņu Studiju sekmju novērtēšanu, kuriem ir SIV, par pamatu ņemot viņu individuālā izglītības plāna (IIP) mērķus; par piemērotiem izglītības mērķu novērtēšanas instrumentiem, lai novērtētu audzēkņu sekmes, par pamatu ņemot viņu IIP. | ||||||||
Prasmes: | 2. Izmantot individuāli atbilstošu novērtējumu saskaņā ar IIP. Novērtēt pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV. 3. Pielietot Studiju programmas piemērotības izvērtējumu individuālajām vajadzībām un spējām. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti. | ||||||||
Kompetences: | 4. Novērtēt izmantoto mācīšanas stratēģiju individuālās piemērotības principus PFA. Novērtēt izmantoto atbalsta stratēģiju piemērotību. Izmantot PFA satura zināšanas praktiskajā darbībā – sastādot PFA nodarbības konspektus skolas sporta un veselības stundām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill. | ||||||||
2 | Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics. | ||||||||
3 | Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Horvat, M., L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics |