Pārlekt uz galveno saturu

Sporta filozofija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.06.2024 14:47:43
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_176LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība.
Mērķis:
Pilnveidot topošā sporta speciālista domāšanas kultūru. Attīstīt studentu kritiskās domāšanas un diskusijas prasmes, kas nepieciešamas personiskai attīstībai un profesionālai darbībai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē. No mīta līdz logosam - filosofijas vēstures pārskats. Filosofijas kategorijas. Filosofijas struktūra. Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture. Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filosofijas atšķirības.Lekcijas2.00auditorija
2Cilvēks, spēle un sports – filosofiskie pamati. J.Heizingas uzskati par spēles filosofiju.Lekcijas1.00auditorija
3Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.Lekcijas2.00auditorija
4Attiecības starp sportu un globalizāciju. Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.Lekcijas2.00auditorija
5Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.Lekcijas3.00auditorija
6Laika un telpas jautājumu specifika sporta filosofijā. Sociālo mediju ietekme un nozīme.Lekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Literatūras avotu studijas, eseja par ētisko vērtību nozīmi sportā, prezentācija par izvēlētās profesionālās kvalifikācijas ētiku. 2. LSPA personāla ētikas kodeksa un profesionālās ētikas uzvedības kodeksu izvērtēšana, Studiju kursa pārbaudes darbs.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2.Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai Studiju aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3.Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Definē, paskaidro sporta filosofijas pamatjēdzienus. 2. Nosauc filosofijas problēmas un to piemērus. 3. Nosauc un paskaidro izziņas metodes. 4. Izprot filosofisko problēmu risinājumu daudzveidību.
Prasmes:5. Prot uzdot filosofiskus jautājumus par doto tekstu vai problēmu. 6. Prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju. 7. Spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.
Kompetences:8. Spēj patstāvīgi un komandā risināt tikumiskās audzināšanas vērtības – prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem, piemēriem, definīcijām, jēdzieniem un principiem. 9. Demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam. 10. Demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu. 11. Demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Blekbērns, S. (2007). Domā. Neatvairāms ievads filozofijā. Rīga, ¼ Satori.
22. Kasīrers, E. (1997). Apcerējums par cilvēku. Rīga, Intelekts.
33. Kūle, M. (2006). Eirodzīve. Rīga, FSI.
44. Kūle, M., & Kūlis, R. (1998). Filosofija. Rīga, Zvaigzne ABC.
55. Kuzņecova, A. (2010). Filozofijas pamati. Rīga, LSPA.
66. Routledge Handbook of the Philosophy of Sport. (2015). Ed. By McNamee M. & Morgan W.J. Routledge.
77. Ryall, E. (2016). Philosophy of sport. Key questions.Bloomsbury.
Papildu literatūra
18. Ēriksens, H., T. (2002). Mirkļa tirānija. Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. Rīga, Norden AB.
29. Connor, S. (2011). A philosophy of sport. Reaktion books.
310. Deconstructing Sport history. A postmodern analysis. (2006). Ed. By M.G.Phillips. State University of New York Press.
411. Hugson, J., & Inglis, D. (2005). Free M. The uses of sport. A critical study. Routledge
512. Huizinga, J. (1955). Homo ludens.A study of the play element in culture. The Beacon press
613. Mechikoff, R., A. (2014). A history and philosophy of sport and physical education. McGraw Hill.
714. Philosophy and sport. (2013) ed.by A.O`Hear. Cambridge University press.
815. Reid, H. L. (2012). Introduction to the philosophy of sport. Rowman & Littlefield Publishers, INC.
916. Schirato, T. (2007). Understanding Sports Culture. Sage publications.
1017. Stīgers, M. (2008). Globalizācija. Ļoti saistošs ievads. Rīga, ¼ Satori.
1118. Vedins, I. (2008). Zinātne un patiesība. Rīga, Zinātne.
Citi informācijas avoti
1Satori