.
Sociāli emocionālo prasmju pilnveide
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 14:06:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_398 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Gundega Ulme | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 3 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 6 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā vidējā izglītība | ||||||||
Mērķis: | Kursa laikā studenti iegūs izpratni par sociāli emocionālo kompetenču pieeju izglītībā, attīstīs prasmes pielietot sociāli emocionālās kompetences ikdienā un veidot uz attiecībām orientētu mācību vidi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | SEM, mācīšanās kā sociāls process. SEM saistība ar indivīda garīgo veselību. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
3 | SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejas | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
7 | SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
8 | SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | SEM, mācīšanās kā sociāls process. SEM saistība ar indivīda garīgo veselību. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejas | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
4 | SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
5 | Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
6 | Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
7 | SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
8 | SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot divus patstāvīgos darbus. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, SEM kompetenču pašnovērtējums jāprezentē individuāli. Ja students ilgstoši slimojis un/ vai nav aktīvi piedalījies semināros, zināšanas var tikt pārbaudītas testā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Pašnovērtējums Aktivitāte Dalība semināros | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Pārzina SEM modeli un piecas SEM (sociālās emocionālās mācīšanās) kompetences (turpmāk – SEMK), un to saistību ar sporta pedagoģiju. 2. Zināšanas par visām piecām SEMK, studenti iegūst praktiskās nodarbībās - caur personīgo pieredzi un pašizpratni. | ||||||||
Prasmes: | 3. Apzināti attīsta SEM kompetences, veidojot uz attiecībām orientētu mācību vidi. 4. Prot pielietot SEM metodes mācību procesā, lai veidotu uz savstarpēju uzticēšanos un sadarbību orientētu mācību vidi klasē. 5. Pielietot dažādas SEM stratēģijas, lai veicinātu sociāli emocionālo attīstību. Prot izveidot sevis pārvaldīšanas plānus. | ||||||||
Kompetences: | 6. Pārvalda savas emocijas, domas un izturēšanos dažādās situācijās. 7. Demonstrē kompetences pārvarēt stresu, sevis motivēšanas un personīgo un akadēmisko mērķu izvirzīšanas kompetences. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Metodiskie paņēmieni skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai skolā (2015). Projekts “Learning to be”, 164lpp. | ||||||||
2 | Rokasgrāmata pedagogiem cieņpilnas komunikācijaskultūras veicināšanai klasē, “Izzini sevi - saproti citus!” Rokasgrāmatas elektroniskā versija ir atrodama: www.spkc.gov.lv / sadaļā “Projekti” | ||||||||
3 | Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Drago-Severson, E., & Blum-DeStefano, J. (2016). Theoretical Foundations of Feedback for Growth. Tell Me So I Can Hear You: A Developmental Approach to Feedback for Educators. Cambridge, MA: Harvard Education Press. | ||||||||
2 | Social-Emotional Learning Is the Rage in K-12. So Why Not in College? (2017). EdSurge article by Norian Caporale-Berkowitz (May 4, 2017) | ||||||||
3 | Bridging Theory to Practice (BTtoP) |