.
Kritiskā domāšana uztura zinātnē un tās pielietojums komunikācijā ar medijiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:49:53
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_147 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Attīstības psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ksenia Andriyanova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par kritisko domāšanu uztura zinātnē un veicināt tās pielietošanu, veidojot populārzinātniskus rakstus medijiem. Apgūt medijpratības pamatus. Attīstīt spēju atpazīt un atspēkot dezinformāciju. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Korekta raksta izveidošanas paņēmieni | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Korekta raksta izveidošanas paņēmieni | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas vēsture un attīstība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas (locigal fallacies) uztura zinātnes kontekstā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zinātnisko pētījumu izvērtējums uztura zinātnē | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Sensacionālisms uztura zinātnē kā aplamas informācijas izplatīšanas paņēmiens. Mūsdienu sociālo mediju fenomeni un informācijas aprite | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Komunikācija ar medijiem, uztura zinātnes specifikas skaidrojums medijiem, Medijpratības pamati | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Korekta raksta izveidošanas paņēmieni | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais darbs – korekta populārzinātniska raksta izveidošana medijiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Raksta novērtējums referāta veidā 50% no gala vērtējuma. Prezentācija, kurā tiek demonstrēta korekta raksta būtība 50% no gala vērtējuma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzina kritiskās domāšanas pamatus un izplatītākas domāšanas un loģikas kļūdas uztura zinātnē; pārzina zinātnisko pētījumu izvērtēšanas specifiku; izprot komunikāciju ar dažādiem medijiem un populārzinātnisko rakstu veidošanās paņēmienus. | ||||||||
Prasmes: | Spēj identificēt domāšanas un loģikas kļūdas medijos sastopamos rakstos par uzturu, spēj korekti nolasīt pētījumu un atspoguļot tā rezultātus populārzinātniskā valodā, spēj pasniegt informāciju korekti un bez sensacionālisma, spēj izveidot kvalitatīvu populārzinātnisku rakstu, kas ir optimāls pēc garuma un satura. | ||||||||
Kompetences: | Spēj kritiski izvērtēt sniegto informāciju par uzturu un patstāvīgi izveidot kvalitatīvu rakstu populārzinātniskā valodā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rubene Z. (2008) Kritiskā domāšana studiju procesā. LU Akadēmiskais apgāds, 223 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Ennis R.H. (1996) Critical Thinking. – Upper Saddle River, NJ.: Prentice Hall. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Fiske, J. (2011) Introduction to Communication Studies (Studies in Culture and Communication). 3rd ed. New York: Routlage. P.256. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Baran, S. (2017). Introduction to Mass Communication, 3rd ed. Boston: Mc-Graw-Hill. P.523 | ||||||||
5 | Papildu literatūra: Jenicek, M. Critical Thinking and Clinical Reasoning in the Health Sciences, Facione and Facione (eds.), California Academic Press. 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Inga Znotiņa - Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana. | ||||||||
2 | Pētījums par Latvijas iedzīvotāju medijpratību un mediju satura lietošanas paradumiem Sabiedrības aptauja un dziļās intervijas ar mediju ekspertiem. “Latvijas Fakti”, 2021.g. jūlijs - septembris | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Citi informācijas avoti |