.
Radošums un inovācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.04.2024 15:13:22
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_079 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mikroekonomika, makroekonomika. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt daudzpusīgu ieskatu inovāciju un radošuma teorijās, kā arī attīstīt studentu radošās problēmu risināšanas spējas. Kurss liek uzsvaru uz praktiskajām nodarbībām un spēlēm, kas attīsta oriģinālo pieeju meklēšanu un radina vienmēr saskatīt vairākas alternatīvas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzņēmējdarbība, radošums un inovācijas. Inovāciju teoriju attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Atvērto inovāciju koncepcija. Inovāciju klasifikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Svarīgākie inovāciju rādītāji, to plusi un mīnusi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Inovāciju statistika pasaulē un ES. Inovāciju difūzija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Pasaules inovatīvākie uzņēmumi. Faktori, kas ietekmē inovācijas uzņēmumos. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Radošuma teorijas. Laterālā domāšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Radošuma nozīme uzņēmējdarbībā. Praktiskie piemēri. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Situāciju analīžu prezentācijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, situācijas analīze, mājas uzdevumu izpilde un grupu darbi. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināru apmeklētība – 10%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte, kontroldarbu izpilde, grupu darbs) – 20%. Situācijas analīzes darbu vērtējumi – 30%. Eksāmena atzīme – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par inovāciju teorijām un to vēsturisko attīstību, kā arī par inovāciju pētniecības instrumentiem un iespējām. Tiek iegūtas zināšanas par inovācijas veicinošiem faktoriem, svarīgākajām radošuma attīstības metodēm un instrumentiem. | ||||||||
Prasmes: | Kursa ietvaros, studenti spēj orientēties atšķirīgajos inovāciju rādītājos, izprot jauno produktu ieviešanas procesus uzņēmumos, kā arī spēj radīt un kritiski izvērtēt vairākas oriģinālas alternatīvas ar uzņēmējdarbību saistītajām problēmām. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kurss palīdz attīstīt radošās domāšanas un problēmu risināšanas kompetences, kā arī attīsta patstāvīgas domāšanas ieradumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Andersen, E. S., Joseph A. Schumpeter: A Theory of Social and Economic Evolution. New York: Palgrave Macmillan, 2011 | ||||||||
2 | Starko, A. J. Creativity in the Classroom. 5th ed., Routledge, 2014. | ||||||||
3 | De Bono, E. Think! Before its too late. Vermilion London, 2009. | ||||||||
4 | Chesbrough, H. Open Innovation Results: Going Beyond the Hype and Getting Down to Business. 1st Edition, Oxford University Press, 2020. | ||||||||
5 | Curedale, R. Design Thinking Process & Methods. 5th Edition, Design Community College Inc., 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | HBR's 10 Must Reads on Design Thinking. Harvard Business Review Press, 2020. | ||||||||
2 | Christensen, T. The Creativity Challenge: Design, Experiment, Test, Innovate, Build, Create, Inspire, and Unleash Your Genius. Adams Media, 2015. | ||||||||
3 | Keeley, L. Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs. Wiley, 1st edition, 2013. | ||||||||
4 | Vinsel, L., Russell, A. The Innovation Delusion: How Our Obsession with the New Has Disrupted the Work That Matters Most. Currency, 2020. |