Pārlekt uz galveno saturu

Krīžu komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.09.2024 15:17:32
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_142LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Tiesību zinātnes; Valsts tiesībasMērķauditorija:Komunikācijas zinātne; Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas10
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamata zināšanas par komunikāciju un sabiedriskajām attiecībām.
Mērķis:
Kursa mērķis ir attīstīt studentu krīzes vadības prasmes, tai skaitā prasmes atpazīt krīzes situācijas, izprast katras situācijas vajadzības un spēt identificēt labākos komunikācijas risinājumus krīzes situācijas vadībai. Kursa gaitā studentiem tiks sniegtas zināšanas par krīzes vadību un krīzes komunikāciju, krīzes situāciju apzināšanu un izvērtēšanu, kā arī rīcību krīzes laikā. Kursa noslēgumā studentiem būs iespēja praksē pielietot apgūtās zināšanas, piedaloties krīzes komunikācijas simulācijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads krīžu komunikācijā; Krīzes anatomijaLekcijas1.00auditorija
2Krīzes, veidu un ievainojamības identificēšana; Krīzes gadījumu izpētes analīzeNodarbības1.00auditorija
3Gatavošanās krīzes situācijām. Krīzes vadības un komunikācijas plāns. Krīzes situācijas vadībaLekcijas1.00auditorija
4Sabiedriskā doma un masu mediji krīzes situācijās. Ētikas aspekti un līdera loma krīzēLekcijas1.00auditorija
5Jaunākie atklājumi par krīzes komunikāciju. Noslēguma pētījumsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads krīžu komunikācijā; Krīzes anatomijaLekcijas1.00auditorija
2Krīzes, veidu un ievainojamības identificēšana; Krīzes gadījumu izpētes analīzeNodarbības1.00auditorija
3Gatavošanās krīzes situācijām. Krīzes vadības un komunikācijas plāns. Krīzes situācijas vadībaLekcijas1.00auditorija
4Sabiedriskā doma un masu mediji krīzes situācijās. Ētikas aspekti un līdera loma krīzēLekcijas1.00auditorija
5Jaunākie atklājumi par krīzes komunikāciju. Noslēguma pētījumsNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mājasdarbi, gadījumu analīze, eksāmens. Skatīt kursa aprakstu (word) e-studijās ar detalizētu uzdevumu aprakstu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Mājasdarbi, gadījumu analīze, eksāmens – analīze, spēja pielietot teorētiskās zināšanas, piedāvāt risinājumu argumentācijai, izteikt secinājumus un priekšlikumus.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kursa gaitā studentiem tiks sniegtas zināšanas par krīzes vadību un krīzes komunikāciju, krīzes situāciju apzināšanu un izvērtēšanu, kā arī rīcību krīzes laikā.
Prasmes:Attīstīt studentu krīzes vadības prasmes, tai skaitā prasmes atpazīt krīzes situācijas, izprast katras situācijas vajadzības un spēt identificēt labākos komunikācijas risinājumus krīzes situācijas vadībai.
Kompetences:Atbalsta sniegšana organizācijas vadībai un komunikācijas vadītājam krīzes vadības un krīzes komunikācijas situācijās un spēja praktiski organizēt komunikāciju krīzes situācijās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Coombs W. T. Ongoing crisis communication: Planning, Managing, and Responding. 5th ed. SAGE Publications, Inc; 2019
2Hornmoen H., Backholm K. Social Media Use in Crisis and Risk Communication: Emergencies, Concerns and Awareness. Emerald Publishing Limited, 2018
3Lehtonens J., Siliņa R., Ābelniece B. Riska un krīze komunikācija. Rīga: SIA Biznesa Augstskola Turība, 2011
Papildu literatūra
1The Handbook of Crisis Communication. Edited by W. Timothy Coombs and Sherry J. Holladay. 2010
2OECD Risk Management: STRATEGIC CRISIS MANAGEMENT // Charles Baubion
Citi informācijas avoti
1Crisis Managemetn and Communications