.
Sportistu vispusīgā un speciālā fiziskā sagatavotība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.07.2024 12:03:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_326 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Elīna Laura Huhka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmeņa zināšanas anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, kinezioloģijā, sporta zinātnē. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt un pielietot jaunākās un pierādījumiem balstītas vispusīgas un speciālās fiziskās sagatavotības metodes, līdzekļus un tehnoloģijas sporta fizioterapijas praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā. Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (spēka izpausmes un izturība). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (ātrums). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (lokanība un koordinācija). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Treniņa plāns, tā veidošanas pamatprincipi | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Vispusīgās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Speciālās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Traumu profilakse, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes Rehabilitācija dažādu treniņciklu laikā. Tests. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Seminārs – gada treniņu plāna prezentācija, diskusija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana par fizisko īpašību attīstīšanas metodēm un līdzekļiem – to fizioloģiskais raksturojumu (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija), treniņu plānu, tā veidošanas pamatprincipiem, vispusīgās un speciālās fiziskās sagatavotības specifiku un nozīmi, kā arī traumu profilaksi, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes. Studentiem - patstāvīgi jāizveido un jāizstāv prezentācija par gada treniņa plānu; - jāgatavojas diskusijām par nodarbību tematiem (kopā 4) - jāsagatavojas testam par teorētiskiem jautājumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem. - Prezentācijas sagatavošana un aizstāvēšana (par gada treniņa plānu). Vērtēšanas kritēriji tiek izveidoti un pieņemti ar studentiem diskusijas laikā. - Teorētiskais tests (fizisko īpašību attīstīšanas metodēm un līdzekļiem – to fizioloģiskais raksturojumu (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija), treniņu plānu, tā veidošanas pamatprincipiem, vispusīgās un speciālās fiziskās sagatavotības specifiku un nozīmi, kā arī traumu profilaksi, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes.) - slēgta tipa jautājumi ar atbilžu variantiem. Tests tiek ieskaitīts, ja ir iegūti minimāli 4 punkti. - Prezentācija – diskusija (par gada treniņa plāna sagatavošu un aizstāvēšanu) Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 balles. Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzin tādu fizisko īpašību attīstīšanas metodes un līdzekļus un to fizioloģisko raksturojumu, kā spēka un izturības izpausmes, atšķirības, ātrums, lokanība un koordināccija, spēj plānot un realizēt sportistu fizioterapeitisko aprūpi sagatavošanas, sacensību un pēcsacensību periodos, pielietojot vispusīgās un specialās fiziskās sagatavotības metodes, tai skaitā kā arī specifisku sporta traumu un saslimšanu profilaksē un terapijā, analizējot treniņa ciklu. | ||||||||
Prasmes: | Spēj patstāvīgi novērtēt sportista vispusīgu un speciālo sagatavotības līmeni, realizēt praktisko darbību atbilstoši sportista organisma funkcionālajam stāvoklim, izvēloties atbilstošu fizisko īpašības attīstīšanas metodiku. | ||||||||
Kompetences: | Fizisko īpašību attīstīšanās metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija). Treniņu plāns, tā veidošanas pamatprincipi. Vispusīgās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme. Speciālās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme. Traumu profilakse, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes. Rehabilitācija dažādu treniņciklu laikā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bompa, T. O., & Buzzichelli, C. (2022). Periodization of Strength Training for Sports (4th ed.). Human Kinetics. | ||||||||
2 | Jeffreys, I. (2018). The Warm-Up: Maximize Performance and Improve Long-Term Athletic Development (1st ed.). Human Kinetics. | ||||||||
3 | Prentice, W. (2016). Principles of Athletic Training: A Guide to Evidence-Based Clinical Practice (16th ed.). McGraw Hill. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | NSCA - National Strength & Conditioning Association, & Willardson, J. (2014). Developing the Core. Human Kinetics. | ||||||||
2 | Brown, L. E., Ferrigno, V. A., & Jeffreys, I. (2014). Training for Speed, Agility, and Quickness (3rd ed.). Human Kinetics. | ||||||||
3 | Joyce, D., & Lewindon, D. (2021). High-Performance Training for Sports (2nd ed.). Human Kinetics. | ||||||||
4 | Krasilshchikov, O. (2014). Basics of Sports Training Methodology. New Delhi, India: SSS Publications. | ||||||||
5 | NSCA - National Strength & Conditioning Association, & Dawes, J. (Eds.). (2018). Developing Agility and Quickness (NSCA Sport Performance) (2nd ed.). Human Kinetics. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | The Introduction into Sports Training | ||||||||
2 | SPECIAL TRAINING FOR ATHLETES TO IMPROVE THEIR PHYSICAL AND SPORTIVE CAPACITY |