Skip to main content

Fizioterapija pediatrijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 15:49:51
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_376LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)18Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas36
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas60
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)13Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas26
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas18
Kopā kontaktstundas44
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējā vai vidējā speciālā izglītība, ietverot dabas zinātņu profila priekšmetus: bioloģiju, anatomiju, kā arī LSPA apgūtās zināšanas anatomijā un pediatrijā.
Mērķis:
Veidot topošajiem fizioterapeitiem zināšanas, izpratni un prasmes par atbilstošu izmeklēšanu un fizioterapijas mērķu, plāna un metožu izveidi pie dažādām saslimšanām pediatrijā. Uzdevumi: 1. Iemācīt veikt izmeklēšanu un novērtēšanu bērna vecuma pacientiem 2. Sniegt zināšanas par fizioterapijas mērķu un plāna sastādīšanu, atbilstoši izmeklēšanas rezultātiem 3. Pielietot atbilstošās terapijas metodes 4. Iepazīstināt ar profilaktisku un terapeitisku vecāku izglītošanu, atbilstoši bērna saslimšanai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Fizioterapija zīdaiņiem un HandligLekcijas3.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
2Fizioterapija bērniem neiroloģisku un kustību - balsta aparāta bojājumiemLekcijas3.00auditorija
Nodarbības4.00auditorija
3Fizioterapija bērniem ar ortopēdiskām saslimšanāmLekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Fizioterapija reimatoloģijāLekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Fizioterapija pulmonoloģijā.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Fizioterapija neiromuskulārās saslimšanās un Spina Bifida.Lekcijas3.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Fizioterapija zīdaiņiem un HandligLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Fizioterapija bērniem neiroloģisku un kustību - balsta aparāta bojājumiemLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Fizioterapija bērniem ar ortopēdiskām saslimšanāmLekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Fizioterapija reimatoloģijāLekcijas2.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Fizioterapija pulmonoloģijā.Lekcijas2.50auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Fizioterapija neiromuskulārās saslimšanās un Spina Bifida.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavoties semināriem un praktiskai darbībai par tēmām: 1. Fizioterapija zīdaiņiem un Handling 2. Fizioterapija bērniem neiroloģisku un kustību - balsta aparāta bojājumiem 3. Fizioterapija bērniem ar ortopēdiskām saslimšanām 4. Fizioterapija reimatoloģijā 5. Fizioterapija pulmonoloģijā 6. Fizioterapija neiromuskulārās saslimšanās un Spina Bifida Sastādīt terapijas programmas: 1. Zīdaiņu psihomotorās attīstības veicināšanai un Handling principos 2. Atšķirīgiem bērnu vecumiem atbilstoši diagnozei (kustību-balsta aparāts, ortopēdija, pulmonoloģija, reimatoloģija, neiroloģija, neiromuskulārās saslimšanas.) 3. Vecāku iespējām terapeitiskos pasākumos ikdienas vidē Gatavošanās pārbaudījumam Fizioterapijai pediatrijā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: ● Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 65%, ja apmeklējums neatbilst prasībām studenta gala vērtējumu samzina par 1 balli. ● Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam) ● Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. ● ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. ● ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. ● Galīgais vērtējums:beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc diviem rādītājiem: kvalitatīvā un kvantitatīvā: - kvalitatīvajam vērtējumam tiek izmantota 10 ballu skalas sistēma, - lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir jāiegūst noteikts punktu un ieskaišu daudzums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti iegūst zināšanas: 1. Par fizioterapijas diagnostikas metodēm ar bērnu vecuma saslimšanām un attīstības traucējumiem; 2. Par fizioterapijas mērķu un plāna sastādīšanu 3. Par fizioterapijas darba metodēm atbilstoši bērna vecumam un diagnozei 4. Par vecāku izglītošanu atbilstoši bērna saslimšanai. Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī.
Prasmes:Studenti apgūst prasmes: 1. Veikt fizioterapijas diagnostiku; 2. Sastādīt terapijas mērķus un plānu; 3. Izvēlēties piemērotās terapijas metodes; 4. Sastādīt terapijas kompleksu atbilstoši bērna vecumam un diagnozei; 5. Izglītot un sastādīt profilakses programmas vecākiem bērna veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanai. Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.
Kompetences:Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Flēmige I. Zīdaiņa attīstība un attīstības traucējumi. Rīga, 1999
22. Alī M. Mana bērna attīstības ceļš. Rīga, 2009
33. Cambell S.K. Physical therapy for children. 1989
44. Aberberga-Augškalne, L. Fizioloģija rehabilitoloģiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga, „Medicīnas apgāds”, 2008, 270lpp
55. W.B.Saunders company. Physical therapy for children
66. Hellēna K., Hēla K., Tropa O. Mārtiņa stāsts. Rīga, 2004
77. Tidy's Physiotherapy. 13th Edition, BUTTERWORTH-HEINEMANN, 2003, Elsevier Science Limited.
Papildu literatūra
11. Biltona, D. Medicine, Respiratory disoders // Part 3 of 4, volume 36, Issue 5, May 2008, 273-278;
22. DeLisa, J.A. Rehabilitation medicine principles and practice. Philadelphia, J.B. Lippincot company, 1998, 696-699
33. Gūtenbrunners, K., Glēzerners, Ž.Ž. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. SIA „Nacionālais apgāds”, Rīga, 2008, 217lpp
44. Rosalinda, L.S. Chldhood Respiratory Infections. Oxford, 2002
55. Tecklin, J.S. Pediatric physical therapy. Philadelphia. New York, Baltimore, Lippincott Williams& Wilkins, 1999, 525-556lpp
Citi informācijas avoti
1Rainbow babies` and children`s hospital, Cleveland, Ohio
2DCD
3EULAR
4MDA