.
Matemātika un informātika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2022 15:57:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | FK_006 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Fizika; Medicīniskā fizika | Mērķauditorija: | Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jevgenijs Proskurins | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Fizikas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, 1. stāvs, 147.a un b kabinets, fizikarsu[pnkts]lv, +371 67061539 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas matemātikas un informātikas kurss. | ||||||||
Mērķis: | Kursa apguves mērķis ir dot studējošajiem matemātikas zināšanas un iemaņas sekojošo un paralēlo kursu apguvei un profesionālajam praktiskajam darbam. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Drošības tehnika darbā ar datoru, matemātikas programmas, funkcijas robeža. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
2 | Funkcijas atvasinājums, vairākargumentu funkcijas atvasinājums, diferenciāļi, vienādojumu radaktors. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||||
3 | Diferenciāļu lietojumi matemātikā, fizikā, ķīmijā. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
4 | Elektroniskās tabulas. Darbs ar Excel 2010. Aprakstošā statistika. | Nodarbības | 2.00 | laboratorija | |||||
5 | Kolokvijs par iepriekš apgūtajiem tematiem. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
6 | Korelācijas analīze, regresijas līnija, nulles hipotēze. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
7 | Nenoteiktais integrālis. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
8 | Noteiktais integrālis. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
9 | Integrāļu lietojumi. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
10 | Diferenciālvienādojumi, to sastādīšana un lietojumi fizikā, ķīmijā, farmācijā. | Nodarbības | 2.00 | laboratorija | |||||
11 | Kolokvijs. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
12 | Atkārtojums, dažādu programmu savietojums. | Nodarbības | 1.00 | laboratorija | |||||
13 | Ievads matemātikā un informātikā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ārpus nodarbībām un lekcijām studenti patstāvīgi apgūst teoriju, risina mājās uzdevumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēta studentu līdzdalība nodarbībās, individuālā uzdevumu izpildi seminārā un rezultāts kolokvijā, kopumā šis sastāda 50% no vērtējuma, otrus 50% sastāda vērtējums eksāmenā. Eksāmens sastāv no daudzizvēļu testa jautājumiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa apguves rezultātā studenti iegūst pamatzināšanas matemātiskajā analīzē un varbūtību teorijā, statistikā, informātikas un datorikas teorijā. Jāpārvalda augstākās matemātikas terminoloģija un jāiegūst priekšstats par pielietojamo matemātisko metožu kopumu. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs risināt augstākās matemātikas uzdevumus, veikt tuvinātus aprēķinus ar datora palīdzību, veikt datu statistisko apstrādi, konstruēt grafikus, izvēlēties atbilstošu metodi datu apstrādei, izmantot matemātisko modeli dabas procesu pētīšanai. | ||||||||
Kompetences: | Pieņemt lēmumus par atbilstošo matemātisko metožu lietošanu konkrētajā situācijā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | N.Brāzma, A.Brigmane, A.Krastiņš, J.Rāts. Augstākā matemātika. Rīga, Zvaigzne, 1970. – 545lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | I Arhipova, S. Bāliņa. Statistika ar Microsoft Excel ikvienam. Datorzinību centrs, 1999. – 2 daļas | ||||||||
2 | U. Teibe, U. Berķis Varbūtību teorijas un matemātiskās statistikas elementi medicīnas studentiem. Rīga, 2001., 88 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | dažādas matemātikas programmas internetā kā quickmath.com., mathcad, wolframalpha u.c. |