Pārlekt uz galveno saturu

Sporta filozofija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 13:34:19
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_018LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Velga Vēvere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas6
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas: vispārējā vidējā izglītība. IKT, svešvalodu, komunikācijas prasmes, zināšanas sportā, vēsturē, politikā, tiesībās, ekonomikā, kultūrā.
Mērķis:
Pilnveidot topošā speciālista domāšanas kultūru. Attīstīt studentu spēju patstāvīgi spriest - attīstīt kritiskās domāšanas un diskusijas prasmes, kas nepieciešamas personiskai attīstībai un profesionālai darbībai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē. No mīta līdz logosam - filozofijas vēstures pārskats. Filozofijas kategorijas. Filosofijas struktūra. Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture. Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filozofijas atšķirības.Lekcijas2.00auditorija
2Cilvēks, spēle un sports – filozofiskie pamati. J.Heizingas uzskati par spēles filosofiju.Lekcijas2.00auditorija
3Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Attiecības starp sportu un globalizāciju: Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Laika un telpas jautājumu specifika sporta filozofijā. Sociālo mediju ietekme un nozīme.Lekcijas2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Filosofija, tās nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē. No mīta līdz logosam - filozofijas vēstures pārskats. Filozofijas kategorijas. Filosofijas struktūra. Sporta filosofija, tās specifika un ideju attīstības vēsture. Sporta un sacensības sociālā nozīme rietumu kultūrā. Austrumu sporta filozofijas atšķirības.Lekcijas1.50auditorija
2Cilvēks, spēle un sports – filozofiskie pamati. J.Heizingas uzskati par spēles filosofiju.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Attiecības starp ķermeni un prātu sportā.Nodarbības0.50auditorija
4Attiecības starp sportu un globalizāciju: Multikulturālisms, tehnika un tehnoloģijas, politika. Dzimuma problemātika sportā.Lekcijas1.00auditorija
5Sports un semiotika. Zīmes un simboli kā kultūras valoda.Lekcijas1.00auditorija
6Laika un telpas jautājumu specifika sporta filozofijā. Sociālo mediju ietekme un nozīme.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgais darbs ar literatūru, informācijas avotiem. Patstāvīgā darba izstrāde. Prezentācija. Esejas izstrāde. Gatavošanās starpvērtējuma testam, nobeiguma darbam.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs: Tests; Patstāvīgais darbs; Eseja; Noslēguma darbs.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Apgūta filozofijas terminoloģija, iepazītas tās funkcijas, sporta filosofijas specifika, metodoloģijas pamatjautājumi un problemātika.
Prasmes:- prot uzdot filosofiskus jautājumus par doto tekstu vai problēmu; - prot vērtēt, salīdzināt informāciju un lietot loģisku argumentāciju; - spēj toleranti iekļauties grupas diskusijā.
Kompetences:- prot formulēt savu viedokli, pamatojot to ar faktiem, piemēriem, definīcijām, jēdzieniem un principiem; - demonstrē izklāstītā satura atbilstību tematam; - demonstrē prasmi loģiski strukturēt darbu; - demonstrē atbilstošas valodas lietošanas prasmes.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Blekbērns, S. Domā. Neatvairāms ievads filozofijā. Rīga: ¼ Satori, 2007. (akceptējams izdevums)
2Kūle M, Kūlis R. Filosofija. Rīga: Zvaigzne ABC, 1998. (akceptējams izdevums)
3Routledge Handbook of the Philosophy of Sport. Ed. By McNamee M. & Morgan W.J. Routledge, 2017.
4Kūle, M. Jābūtības vārdi. Etīdes par zināšanām un vērtībām mūsdienu Latvijā. Rīga: Zinātne, 2016.
5Ryall, E. Philosophy of sport. Key questions. Bloomsbury, 2016.
6Reid H.L. Introduction to the Philosophy of Sport. 2nd Edition, 2022.
7Vedins I. Zinātne un patiesība. Rīga: Zinātne, 2008. (akceptējams izdevums)
8Huizinga, J. Homo ludens.A study of the play element in culture. The Beacon press, 1970. (akceptējams izdevums)
9Ārvalstu studentiem/For international students:
10Routledge Handbook of the Philosophy of Sport. Ed. By McNamee M. & Morgan W.J. Routledge, 2017.
11Ryall, E. Philosophy of sport. Key questions. Bloomsbury, 2016.
12Reid H.L. Introduction to the Philosophy of Sport. 2nd Edition, 2022.
Papildu literatūra
1Kasīrers E. Apcerējums par cilvēku. Rīga: Intelekts, 1997.
2Kūle M. Eirodzīve. Rīga: FSI, 2006.
3Stīgers M. Globalizācija. Ļoti saistošs ievads. Rīga: ¼ Satori, 2008.
Citi informācijas avoti
1The Sport Journal
2Satori
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4The Sport Journal