.
Sporta veida treniņu teorija, pedagoģiskā pilnveide
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 09:36:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_055 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Jeļena Solovjova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas sporta teorijā, pedagoģijā, sporta pedagoģijā, sporta didaktikā, psiholoģijā vai sporta psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā un biomehānikā. Nepieciešamas zināšanas, prasmes un iemaņas kādā no daiļslidošanas disciplīnām. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt augsti kvalificētu speciālistu - sporta veida vecāko treneru izglītošanos, kuri sekmīgi plānotu, organizētu, vadītu un vērtētu mācību - treniņu procesu, mācību - metodiskās nodarbības un sacensības atbilstīgi daiļslidošanas noteikumiem un sporta veida vecākā trenera profesijas standarta prasībām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – soļi un pagriezieni; to izpildes līmeņi, kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Lekcijas | 6.00 | cits | |||||
2 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – lēcieni; to izpildes kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – piruetes; to izpildes līmeņi, kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Lekcijas | 4.00 | cits | |||||
4 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – soļi un pagriezieni mācīšanas metodika. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
5 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – lēcienu mācīšanas metodika. | Nodarbības | 4.00 | cits | |||||
6 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – piruetes mācīšanas metodika. | Nodarbības | 5.00 | cits | |||||
7 | Daiļslidotāju sacensību programmu saturs un tā veidošana. | Lekcijas | 8.00 | cits | |||||
8 | Daiļslidotāju sacensību snieguma vērtēšana saskaņā ar ISU tiesāšanas sistēmu. | Nodarbības | 8.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – soļi un pagriezieni; to izpildes līmeņi, kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
2 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – lēcieni; to izpildes kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | Daiļslidošanas tehniskie elementi – piruetes; to izpildes līmeņi, kritēriji un vērtējuma bāzes vērtības. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
4 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – soļi un pagriezieni mācīšanas metodika. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
5 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – lēcienu mācīšanas metodika. | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
6 | Daiļslidošanas tehnisko elementu – piruetes mācīšanas metodika. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
7 | Daiļslidotāju sacensību programmu saturs un tā veidošana. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
8 | Daiļslidotāju sacensību snieguma vērtēšana saskaņā ar ISU tiesāšanas sistēmu. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie padziļina zināšanas lekciju laikā apgūtajās tēmās, veicot sešus patstāvīgos darbus, izstrādājot daiļslidotāju sacensību programmu saturu dažāda vecuma sportistiem un novērtējot 3 sportistu sacensību programmu izpildi. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, bet sacensību programmu elementu saturu un programmu izpildes vērtējumu prezentē individuāli. Gala vērtējums ir vidējais no visu veidu darbu summatīvā vērtējuma. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs – tehniskie elementi un to mācīšana. Programmu satura sastādīšana. Sacensību programmu izpildes vērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Zina daiļslidošanas tehnisko elementu – soļu un pagriezienu būtību, izpildes kritērijus un to mācīšanas metodiku. 2. Zina daiļslidošanas tehnisko elementu – lēcieni būtību, izpildes kritērijus un to mācīšanas metodiku. 3. Zina daiļslidošanas tehnisko elementu – piruetes būtību, izpildes kritērijus un to mācīšanas metodiku. | ||||||||
Prasmes: | Prot definēt saskaņā ar ISU kritērijiem 6 lēcienu veidus, 6 piruešu grupas un 4 pagriezienu un soļu veidus. | ||||||||
Kompetences: | 1. Pielieto daiļslidotāju elementu apguves un treniņu procesā dažādas mācību metodes, atbilstoši audzēkņu spējām. 2. Prot atlasīt un pielietot dažādus daiļslidošanas tehniskos elementus daiļslidotāju sacensību programmu satura izveidošanā. 3. Prot izvērtēt daiļslidotāju sacensību elementus pēc ISU kritērijiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Trenera Rokasgrāmata 1. (2003). Latvijas Sporta federāciju padome. Rīga: Latvijas Treneru tālākizglītības centrs. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Trenera rokasgrāmata – 2. (2006). Latvijas Sporta federāciju padome. Rīga: Latvijas Treneru tālākizglītības centrs. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. (2008). Rīga: Latvijas Treneru tālākizglītības centrs. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Brown G.H. (2018). A Handbook of Figure Skating Arranged for Use on the Ice. Forgotten books, London, UK. | ||||||||
5 | Henry, G. (2022). A Handbook of Figure Skating Arranged for Use on the Ice. London, UK. | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
7 | Henry, G. (2022). A Handbook of Figure Skating Arranged for Use on the Ice. London, UK. | ||||||||
8 | Brown G.H. (2018). A Handbook of Figure Skating Arranged for Use on the Ice. Forgotten books, London, UK. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bompa, T., Buzzichelli, C.A. (2022). Periodization training for Sports. 3rd edition. Human Kinetics. | ||||||||
2 | Rieger, T., Naclerio, F., Jimenez, A., Moody, J. (2016). EuropeActive’s Foundations for exercise professionals. Human Kinetics | ||||||||
3 | Jansone, R., Fernāte, A., Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģija vakar, šodien, rīt. Rīga: Raka. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Bompa, T., Buzzichelli, C.A. (2022). Periodization training for Sports. 3rd edition. Human Kinetics. | ||||||||
6 | Rieger, T., Naclerio, F., Jimenez, A., Moody, J. (2016). EuropeActive’s Foundations for exercise professionals. Human Kinetics | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | ISU daiļslidošanas disciplīnu mācību, simulāciju un darbsemināru platforma/a platform for training, simulations and workshops of figure skating disciplines. | ||||||||
2 | International Skating Union |