.
Speciālā pedagoģija sporta stundā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:24:36
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_086 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Uģis Ciematnieks | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 42 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sporta medicīnā, sporta teorijā, anatomijā un fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par sporta aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu izglītojamo individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām sporta nodarbībās, atbilstoši iekļaujošas izglītības pieejai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
2 | Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
3 | PSI plānošana, novērtēšanas principi | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
4 | Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
5 | Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs | Nodarbības | 9.00 | cits | |||||
6 | Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem | Lekcijas | 3.00 | cits | |||||
7 | Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģija | Lekcijas | 0.50 | cits | |||||
2 | Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
3 | PSI plānošana, novērtēšanas principi | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
4 | Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumi | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
5 | Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēs | Nodarbības | 4.00 | cits | |||||
6 | Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem | Lekcijas | 1.50 | cits | |||||
7 | Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi jāveic audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem funkcionālo spēju analīze. Patstāvīgi jāveic speciālās pedagoģijas vadlīniju analīze. Patstāvīgi jāgatavojas pārbaudījumiem par pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanu un īstenošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju rezultāti tiek vērtēti 10 ballu sistēmā pēc studentu zināšanu un prasmju apguves un kompetences analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un dot rekomendācijas. Praktiskie darbi; Semināru nodarbības; Kontroldarbu vērtēšanas kritēriji. – Attieksme pret studijām, attīstības dinamika, darbs semināros (10%); – Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi - skolu apmeklējums (30%) – Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (30%). – Eksāmens (30%) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Par PSI pamatprincipiem un socioloģiskajiem aspektiem, par dažādiem funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi uz audzēkņu iekļaušanu sporta nodarbībās. Par PSI programmu izveides un ieviešanas principiem. | ||||||||
Prasmes: | Izveidot individuālo plānu sporta izglītībā. Novērtēt audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem fiziskās spējas. Pielāgot sporta aktivitātes audzēkņiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. | ||||||||
Kompetences: | Pielāgot sporta programmu atbilstoši audzēkņa ar funkcionāliem traucējumiem individuālajām spējām. Sagatavot un pielāgot vidi iekļaujošās sporta izglītības mērķu īstenošanai. Īstenot pielāgotās sporta programmas audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Iekļauj mani : rokasgrāmata par iekļaujošām fiziskām aktivitātēm, sportu un atpūtu bērniem ar invaliditāti / [atb. red. Mieke Van lent ; sakārt. Sjūzena Krauforde ; tulk. Aija Kļaviņa]. - Jelgava : Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta federācija, 2007. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016 | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
4 | A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baltimore; Paul H.Brookes. Sherrill, C. Adapted physical activity, recreation and sports Crossdisciplinary and lifespan (6th ed.). 2004, McGraw Hill. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Kelly, L., & Melograno, V.J. Developing the physical education curriculum. An achievement based approach. 2004, Human Kinetics |