Pārlekt uz galveno saturu

Speciālā pedagoģija sporta stundā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 11:24:36
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_086LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas42
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sporta medicīnā, sporta teorijā, anatomijā un fizioloģijā.
Mērķis:
Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par sporta aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu izglītojamo individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzībām sporta nodarbībās, atbilstoši iekļaujošas izglītības pieejai.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģijaLekcijas2.00cits
2Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.Lekcijas2.00cits
3PSI plānošana, novērtēšanas principiLekcijas1.00cits
4Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumiLekcijas2.00cits
5Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēsNodarbības9.00cits
6Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiemLekcijas3.00cits
7Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiemNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Speciālās pedagoģijas pamati, terminoloģijaLekcijas0.50cits
2Pielāgotās sporta izglītības (PSI) pamati, terminoloģija.Lekcijas1.00cits
3PSI plānošana, novērtēšanas principiLekcijas1.00cits
4Fizisko aktivitāšu modifikācijas pielāgojumiLekcijas1.00cits
5Funkcionālo traucējumu raksturojums un to ietekme uz audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem piedalīšanos fiziskās aktivitātēsNodarbības4.00cits
6Sporta pasākumi skolā audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiemLekcijas1.50cits
7Tehniskie palīglīdzekļi, un sporta inventāra pielāgošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiemNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi jāveic audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem funkcionālo spēju analīze. Patstāvīgi jāveic speciālās pedagoģijas vadlīniju analīze. Patstāvīgi jāgatavojas pārbaudījumiem par pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanu un īstenošanu audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultāti tiek vērtēti 10 ballu sistēmā pēc studentu zināšanu un prasmju apguves un kompetences analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un dot rekomendācijas. Praktiskie darbi; Semināru nodarbības; Kontroldarbu vērtēšanas kritēriji. – Attieksme pret studijām, attīstības dinamika, darbs semināros (10%); – Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi - skolu apmeklējums (30%) – Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (30%). – Eksāmens (30%)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Par PSI pamatprincipiem un socioloģiskajiem aspektiem, par dažādiem funkcionāliem traucējumiem un to ietekmi uz audzēkņu iekļaušanu sporta nodarbībās. Par PSI programmu izveides un ieviešanas principiem.
Prasmes:Izveidot individuālo plānu sporta izglītībā. Novērtēt audzēkņu ar funkcionāliem traucējumiem fiziskās spējas. Pielāgot sporta aktivitātes audzēkņiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.
Kompetences:Pielāgot sporta programmu atbilstoši audzēkņa ar funkcionāliem traucējumiem individuālajām spējām. Sagatavot un pielāgot vidi iekļaujošās sporta izglītības mērķu īstenošanai. Īstenot pielāgotās sporta programmas audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Iekļauj mani : rokasgrāmata par iekļaujošām fiziskām aktivitātēm, sportu un atpūtu bērniem ar invaliditāti / [atb. red. Mieke Van lent ; sakārt. Sjūzena Krauforde ; tulk. Aija Kļaviņa]. - Jelgava : Latvijas Bērnu un jauniešu invalīdu sporta federācija, 2007. (akceptējams izdevums)
2A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016
3Ārvalstu studentiem/For international students:
4A teacher's guide to adapted physical education including students with disabilities in sports and recreation. 4th edition Martin E. Block., 2016
Papildu literatūra
1Baltimore; Paul H.Brookes. Sherrill, C. Adapted physical activity, recreation and sports Crossdisciplinary and lifespan (6th ed.). 2004, McGraw Hill.
Citi informācijas avoti
1Kelly, L., & Melograno, V.J. Developing the physical education curriculum. An achievement based approach. 2004, Human Kinetics