Pārlekt uz galveno saturu

Hidroterapija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 09:55:52
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_184LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Alīna Kurmeļeva
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas14
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas, kas balstās uz teorētiskām un praktiskām zināšanām fizioloģijā, fizioterapijas metožu, ārstnieciskā vingrošanā un anatomijā, biomehānika, pamatzināšanas iekšķīgajās slimībās, higiēna, darba drošība un ergonomika.
Mērķis:
Veidot priekšstatu par ūdens terapijas plānošanu, ieviešanu un izmantošanu mērķtiecīga un sekmīga terapijas procesa nodrošināšanai. Uzdevumi: Sniegt pamata zināšanas par ūdens darbības mehānismiem un iedarbību. Iepazīstināt ar hidroterapijas metodēm un veidiem, to plānošanas un ieviešanas principiem. Sniegt zināšanas par individuālu hidroterapijas programmu izstrādi fiziskajā rehabilitācijā. Sniegt zināšanas par speciālā inventāra un palīginventāra izmantošanu hidroterapijā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ūdens iedarbības mehānismi, hidrodinamika. Terapijas baseinā indikācijas un kontrindikācijas.Lekcijas1.00auditorija
2Hidroterapijas veidi un tas pielietošanas principi dažādiem funkcionāliem traucējumiem.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
3Hidroterapijas programmas plānošanas principi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
4Hidroterapijas programmas izveides principi, rehabilitācijas mērķu sasniegšanai.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
5Hidroterapijas aktīvo metožu principu pielietošana rehabilitācijāNodarbības1.00cits
6Hidroterapijas veidi, metodes, iedarbība un principiNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ūdens iedarbības mehānismi, hidrodinamika. Terapijas baseinā indikācijas un kontrindikācijas.Lekcijas0.50auditorija
2Hidroterapijas veidi un tas pielietošanas principi dažādiem funkcionāliem traucējumiem.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00cits
3Hidroterapijas programmas plānošanas principi.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00cits
4Hidroterapijas programmas izveides principi, rehabilitācijas mērķu sasniegšanai.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00cits
5Hidroterapijas aktīvo metožu principu pielietošana rehabilitācijāNodarbības1.00cits
6Hidroterapijas veidi, metodes, iedarbība un principiNodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sagatavoties pārbaudes darbam par hidroterapijas metodēm, veidiem un pielietošanas principiem. Izstādāt hidroterapijas plānu personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: ● Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 65%, tā ir viena no prasībām, lai tiktu izlikts gala vērtējums. ● Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam) ● Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. ● ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. ● ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšanās students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. ● Galīgais vērtējums: beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. ● Kopējā vērtējumā tiek vērtēta: - Attieksme pret studijām, attīstības dinamikas, darbība semināros (10%) - Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi (20%), - Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (70%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīga kursa apguves rezultātā studējošie: -apgūs teorētiskās zināšanas un prasmes par dažādiem hidroterapijas metodēm un veidiem; - spēs analizēt hidroterapijas metožu un veidu izvēli pie dažādiem funkcionāliem stāvokļiem. Ūdens darbības mehānismi un iedarbība. Hidroterapijas metodes un veidi. Hidroterapijas pielietošana personām ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem. Individuālo hidroterapijas plānu izveidē cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem.
Prasmes:Spēs pielietot zināšanas par hidroterapijas pamatprincipiem un to vietu fizioterapijas procesā; - izpratīs profesionālo ētiku hidroterapijas programmas izveidē un ieviešanā.
Kompetences:Iegūs kompetences formulēt un analītiski raksturot hidroterapijas programmas izveides principus; -pielietot palīginventāru;- īstenot rehabilitācijas mērķus un uzdevumus ar hidroterapijas metodēm. Spēs izvēlēties pareizi ūdens vidi; noteikt vajadzīgo ūdens terapijas pielietošanas metodi dažādiem funkcionāliem traucējumiem; saprast un analizēt hidroterapijas metožu principus; demonstrēt stratēģisku un analītisku pieeju problēmu risināšanā, izmantojot ūdens vidi; noteikt vajadzīgu pieeju un palīglīdzekļus rehabilitācijas mērķu sasniegšanai; demonstrē stratēģisku un analītisku pieeju problēmu risināšanā. Pieņemt lēmumus un rast risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos kā arī argumentēti diskutēt par tiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Ann A. Rosenstein, Idyll Arbor. Water Exercises for Osteoarthritis: The Effective Way to Reduce Pain and Stiffness, While Increasing Endurance and Strength. 2007 – 291
22. Andrew J. Cole, Bruce E. Becker. Comprehensive Aquatic Therapy. 2nd ed. 2004 Elsevier Inc., USA
Papildu literatūra
11. Lepore M., Gayle G.W., Stevens S. Adapted Aquatics Programming. A Professional guide. Human Kinetics, United States of America, 2007.
22. Geigle P.R. ‘Aquatic exercise for rehabilitation and training”. 2009, Human Kinetics
33. Reid M. Hydrotherapy Principles and Practice. Butterworth-Heinemann, 1997
44. Gūtenbrunners K., Glēzeners Ž.Ž. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. 2008, Nācionālais apgāds
Citi informācijas avoti
1halliwick.org