.
Hidroterapija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.06.2024 09:55:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_184 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Alīna Kurmeļeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 14 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas, kas balstās uz teorētiskām un praktiskām zināšanām fizioloģijā, fizioterapijas metožu, ārstnieciskā vingrošanā un anatomijā, biomehānika, pamatzināšanas iekšķīgajās slimībās, higiēna, darba drošība un ergonomika. | ||||||||
Mērķis: | Veidot priekšstatu par ūdens terapijas plānošanu, ieviešanu un izmantošanu mērķtiecīga un sekmīga terapijas procesa nodrošināšanai. Uzdevumi: Sniegt pamata zināšanas par ūdens darbības mehānismiem un iedarbību. Iepazīstināt ar hidroterapijas metodēm un veidiem, to plānošanas un ieviešanas principiem. Sniegt zināšanas par individuālu hidroterapijas programmu izstrādi fiziskajā rehabilitācijā. Sniegt zināšanas par speciālā inventāra un palīginventāra izmantošanu hidroterapijā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ūdens iedarbības mehānismi, hidrodinamika. Terapijas baseinā indikācijas un kontrindikācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Hidroterapijas veidi un tas pielietošanas principi dažādiem funkcionāliem traucējumiem. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
3 | Hidroterapijas programmas plānošanas principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
4 | Hidroterapijas programmas izveides principi, rehabilitācijas mērķu sasniegšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
5 | Hidroterapijas aktīvo metožu principu pielietošana rehabilitācijā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Hidroterapijas veidi, metodes, iedarbība un principi | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ūdens iedarbības mehānismi, hidrodinamika. Terapijas baseinā indikācijas un kontrindikācijas. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
2 | Hidroterapijas veidi un tas pielietošanas principi dažādiem funkcionāliem traucējumiem. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
3 | Hidroterapijas programmas plānošanas principi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
4 | Hidroterapijas programmas izveides principi, rehabilitācijas mērķu sasniegšanai. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
5 | Hidroterapijas aktīvo metožu principu pielietošana rehabilitācijā | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
6 | Hidroterapijas veidi, metodes, iedarbība un principi | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavoties pārbaudes darbam par hidroterapijas metodēm, veidiem un pielietošanas principiem. Izstādāt hidroterapijas plānu personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 ballu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: ● Jābūt nodarbību apmeklējumam lielākam par 65%, tā ir viena no prasībām, lai tiktu izlikts gala vērtējums. ● Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam) ● Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtēju, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. ● ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. ● ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšanās students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. ● Galīgais vērtējums: beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. ● Kopējā vērtējumā tiek vērtēta: - Attieksme pret studijām, attīstības dinamikas, darbība semināros (10%) - Patstāvīgi veiktie praktiskie darbi (20%), - Studiju kursa rakstiskie pārbaudījumi (70%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīga kursa apguves rezultātā studējošie: -apgūs teorētiskās zināšanas un prasmes par dažādiem hidroterapijas metodēm un veidiem; - spēs analizēt hidroterapijas metožu un veidu izvēli pie dažādiem funkcionāliem stāvokļiem. Ūdens darbības mehānismi un iedarbība. Hidroterapijas metodes un veidi. Hidroterapijas pielietošana personām ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem. Individuālo hidroterapijas plānu izveidē cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. | ||||||||
Prasmes: | Spēs pielietot zināšanas par hidroterapijas pamatprincipiem un to vietu fizioterapijas procesā; - izpratīs profesionālo ētiku hidroterapijas programmas izveidē un ieviešanā. | ||||||||
Kompetences: | Iegūs kompetences formulēt un analītiski raksturot hidroterapijas programmas izveides principus; -pielietot palīginventāru;- īstenot rehabilitācijas mērķus un uzdevumus ar hidroterapijas metodēm. Spēs izvēlēties pareizi ūdens vidi; noteikt vajadzīgo ūdens terapijas pielietošanas metodi dažādiem funkcionāliem traucējumiem; saprast un analizēt hidroterapijas metožu principus; demonstrēt stratēģisku un analītisku pieeju problēmu risināšanā, izmantojot ūdens vidi; noteikt vajadzīgu pieeju un palīglīdzekļus rehabilitācijas mērķu sasniegšanai; demonstrē stratēģisku un analītisku pieeju problēmu risināšanā. Pieņemt lēmumus un rast risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos kā arī argumentēti diskutēt par tiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Ann A. Rosenstein, Idyll Arbor. Water Exercises for Osteoarthritis: The Effective Way to Reduce Pain and Stiffness, While Increasing Endurance and Strength. 2007 – 291 | ||||||||
2 | 2. Andrew J. Cole, Bruce E. Becker. Comprehensive Aquatic Therapy. 2nd ed. 2004 Elsevier Inc., USA | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Lepore M., Gayle G.W., Stevens S. Adapted Aquatics Programming. A Professional guide. Human Kinetics, United States of America, 2007. | ||||||||
2 | 2. Geigle P.R. ‘Aquatic exercise for rehabilitation and training”. 2009, Human Kinetics | ||||||||
3 | 3. Reid M. Hydrotherapy Principles and Practice. Butterworth-Heinemann, 1997 | ||||||||
4 | 4. Gūtenbrunners K., Glēzeners Ž.Ž. Rehabilitācija, fizikālā medicīna un dabas dziedniecība. 2008, Nācionālais apgāds | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | halliwick.org |