Pārlekt uz galveno saturu

Militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas kurss

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 13:35:48
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_238LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:8.00ECTS:12.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ivars Kravalis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)33Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas66
Kopā kontaktstundas74
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)29Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas58
Kopā kontaktstundas62
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)33Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas66
Kopā kontaktstundas74
Nepilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)29Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas58
Kopā kontaktstundas62
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sekmīgi apgūts Militārās pamatapmācības kurss (1. un 2. līmenis).
Mērķis:
Apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes militāro nodarbību sagatavošanā un vadīšanā, militārajā vadībā, ētikā un līderībā, lai students spētu izglītot skolēnus un vadīt valsts aizsardzības mācību skolās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Likumi un reglamenti.Lekcijas0.75auditorija
2Instruktoru loma NBS.Lekcijas0.50auditorija
3NBS struktūra.Lekcijas0.50auditorija
4Lietvedība.Lekcijas0.50auditorija
5Sadarbība ar plašsaziņas līdzekļiem.Lekcijas0.25auditorija
6Pirmā palīdzība – ievainoto šķirošanas procedūra.Lekcijas0.50auditorija
7Fiziskā sagatavotība.Nodarbības3.00cits
8Latvijas militārā vēsture.Lekcijas1.00auditorija
9Karavīra (militārā) ētika.Lekcijas1.00auditorija
10Komandas vadības psiholoģija.Lekcijas2.00auditorija
11Karavīru pamatzināšanu mācība.Nodarbības19.00cits
12Nodarbību vadīšanas mācība.Nodarbības14.00cits
13Šaušanas instruktora mācība.Nodarbības4.00cits
14Kaujas procedūras.Nodarbības3.00cits
15Taktika.Lekcijas1.00auditorija
16Militārā vadība.Nodarbības20.00cits
17Padoto izvērtēšanas procedūra.Lekcijas1.00auditorija
18PārbaudījumiNodarbības2.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Likumi un reglamenti.Lekcijas0.75auditorija
2Instruktoru loma NBS.Lekcijas0.50auditorija
3NBS struktūra.Lekcijas0.50auditorija
4Lietvedība.Lekcijas0.50auditorija
5Sadarbība ar plašsaziņas līdzekļiem.Lekcijas0.25auditorija
6Pirmā palīdzība – ievainoto šķirošanas procedūra.Lekcijas0.50auditorija
7Fiziskā sagatavotība.Nodarbības3.00cits
8Latvijas militārā vēsture.Lekcijas1.00auditorija
9Karavīra (militārā) ētika.Lekcijas1.00auditorija
10Komandas vadības psiholoģija.Lekcijas2.00auditorija
11Karavīru pamatzināšanu mācība.Nodarbības19.00cits
12Nodarbību vadīšanas mācība.Nodarbības14.00cits
13Šaušanas instruktora mācība.Nodarbības4.00cits
14Kaujas procedūras.Nodarbības3.00cits
15Taktika.Lekcijas1.00auditorija
16Militārā vadība.Nodarbības20.00cits
17Padoto izvērtēšanas procedūra.Lekcijas1.00auditorija
18PārbaudījumiNodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Praktiskā stundu vadīšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Katru nedēļu tiek vērtēta studentu attieksme, līdera īpašības, testu rezultāti, nodarbību vadīšana. Studenti apgūst iemaņas, kā vērtēt izglītojamo un organizēt produktīvu pašvērtējumu. Pārbaudījuma kārtošanas mērķis ir novērtēt zināšanas un prasmes atbilstoši studiju kursa saniedzmajiem studiju rezultatiem, lai viņi spētu vadīt militārās vadības zināšanu un prasmju nodarbības valsts aizsardzības mācības ietvaros. 1. Kaujas procedūra militārās vadības vingrinājumu ietvaros Militārās vadības vingrinājumu norise ilgst trīs dienas, kur katram studentam tiek nodrošināti vismaz trīs vadības vingrinājumi, kurus students individuāli un patstāvīgi plāno un realizē atbilstoši kaujas procedūrai nodaļas līmenī, demonstrējot vadītāja un līdera īpašības. Vismaz viens no trim militārās vadības vingrinājumiem ir izpildīts atbilstoši dotajai situācijai, ievērojot nodaļas līmeņa kaujas procedūru. Studenta kaujas procedūra tiek vērtētas atbilstoši kaujas procedūras vērtēšanas parametriem un kritērijiem un vadītāja un līdera īpašības atbilstoši militārās vadības vērtēšanas lapai. Kaujas procedūru militārās vadības vingrinājumu ietvaros izvērtē konkrētās nodaļas vecākais apmācību speciālists/nodaļas komandieris. 2. Integrētais tests par mācību kursā mācītajiem mācību priekšmetiem Integrētais tests tiek organizēts bez atkārtotas pārkārtošanas iespējas studiju kursa ietvaros, prezentācijas veidā. Tests sastāv no 75 jautājumiem par studiju kursā mācītajiem studiju priekšmetiem. Apmierinošs testa vērtējums ir 4 balles, kas sastāda 40% pareizu atbilžu no 75 testa jautājumiem. Integrētais tests tiek pildīts auditorijā individuāli un patstāvīgi. Integrētā testa jautājumos nav iespējamas vairākas atbildes. 3. Praktiskā nodarbību sagatavošana un vadīšana Praktiskā nodarbību sagatavošana un vadīšana tiek organizēta vienas dienas ietvaros, bez atkārtotas pārkārtošanas iespējas mācību kursa programmas ietvaros. Pirms pārbaudījuma uzsākšanas studentiem tiek nodrošināts nodarbību sagatavošanas posms, vismaz sešas astronomiskās stundas iepriekšējā dienā pirms pārbaudījumu dienas. Sagatavošanās posmā materiāli tehniskā bāze tiek nodrošināta, atbilstoši nodarbību tēmu sarakstam. Studenti pārbaudījumu dienā iekārto nodarbību vietas atbilstoši nodarbību sagatavošanai un vadīšanai. Nodarbības tiek vērtētas atbilstoši sagatavošanas un vadīšanas vērtēšanas protokolam un tās izvērtē ne mazāk, kā divi vērtētāji. Atbilstoši nodarbību sagatavošanas un vadīšanas vērtēšanas protokolā tiek izlikts vērtējums (no A līdz E), ja vērtējumi vērtētāju starpā atšķiras, tad students, veicot pašvērtējumu, izvēlas vienu no vērtējumiem.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Papildinās izpratni par militāro vidi un valsts aizsardzību no instruktora (militārā pasniedzēja) skatupunkta un integrēs profesionālās pilnveides procesā gūtās prasmes un kompetences mācību procesā. 2. Nostiprinās zināšanas bruņoto spēku normatīvajos aktos, struktūrā un vēsturē, ievērojot starpdisciplinaritāti un mācību satura integrēšanu, pilnveidos grupvadības iemaņas. 3. Izpratīs valsts aizsardzības mācības skolotāja un karavīra/instruktora profesiju mijiedarbību, pielietos komandas darba principus un organizēšanas metodes.
Prasmes:4. Praktizēs dažāda veida un sarežģītības militāro nodarbību plānošanu, sagatavošanu un vadīšanu, interpretējot un integrējot standartus un vadlīnijas iekļaujošas, drošas, ergonomiskas, aktivizējošas un attīstošas mācību vides veidošanā. 5. Pilnveidos un demonstrēs militārās vadības un līderības iemaņas, veidojot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu, fiziski drošu mācību vidi. 6. Spēs rīkoties atbilstoši normatīvo aktu un darba instrukciju prasībām, sniedzot pirmo palīdzību un rīkojoties ārkārtas situācijās.
Kompetences:7. Apvienos militārās pamatzināšanas ar militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas prasmēm, plānojot un izstrādājot mācību saturu, metodes, līdzekļus un resursus mācību procesa īstenošanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Militārā dienesta likums.
22. Militārā topogrāfija. (2000). LR ZS 175lpp.
33. De Muline, F. (2005). Kara likuma rokasgrāmata bruņotajiem spēkiem. MVP, Latvijas karte, 276lpp.
44. SSSK “Kara likuma būtība”. 1993., 24.lpp.
55. Karo pareizi. NBS MVP, Latvijas karte, 245lpp.
66. Bruņoto konfliktu likums. NBS MVP, 298lpp.
77. Mediācija. Mediācijas pamati teorijā un praksē. (2007). VAS, Tiesu namu aģentūra.
88. Berne, E. (1964). Games People Play. Ballantine Books.
99. Mūsdienu Latvijas topogrāfiskās kartes. (2001). Valsts Zemes Dienests 203lpp.
1010. Kiseļevs, V. (1995). Neapmaldies un nepazūdi. 48.lpp.
Citi informācijas avoti
111. Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi. (2010). MK noteikumi Nr. 916
212. Peniķis, M. (2006). Latvijas atbrīvošanas kara vēsture. Rīga.
313. Ķēniņš, I. (1997). Latvijas vēsture, 20.gadsimts. 1.,2. daļa. Rīga, Zvaigzne ABC.
414. Dunsdorfs, E. (1985). Arhīvs, 25. sējums. PBLA un K. Zariņa fonds, Melburnā.
515. Bangerskis, R. (1958). Mana mūža atmiņas, 1.daļa, 1.pasaules karš.
616. Grīns, A. (2016). Dvēseļu putenis. Rīga, Domu spēks, 376lpp.
717. Tverskis, Dž., A. (2018). Atkarīgo domāšana. Izprotot pašapmānu. Rīga, Zvaigzne ABC, 128lpp.
8Ierobežotas pieejamības militārās publikācijas studentiem tiks nodrošinātas kursa laikā.