Pārlekt uz galveno saturu

Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.06.2024 14:16:39
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_243LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidējā vispārējā izglītība.
Mērķis:
Sekmēt studentu izziņas metožu apguvi; apgūt ”Godīgas spēles” principus kā sporta ētikas pamatprasību; veidot radošās darbības pieredzi; sekmēt studentu patstāvības attīstību pētnieciska rakstura uzdevumu risināšanā. Sniegt zināšanas un veidot iemaņas darbam multikulturālā vidē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Godīga spēle. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.Lekcijas1.00auditorija
2Valoda un sports. Reliģija un sports.Lekcijas1.00auditorija
3Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības.Lekcijas1.00auditorija
4LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.Nodarbības1.00auditorija
5Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki.Lekcijas1.00auditorija
6Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports).Lekcijas1.00auditorija
8turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Sports mūsdienās ārzemēs.Nodarbības1.00auditorija
10Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Godīga spēle. Mūsdienu olimpiskās kustības atjaunošana.Lekcijas1.00auditorija
2Valoda un sports. Reliģija un sports.Lekcijas1.00auditorija
3Olimpiskā harta. Mūsdienu olimpisko spēļu raksturojums, izcilākās personības.Lekcijas1.00auditorija
4LOK pirmsākumi, atjaunošanas nozīme.Nodarbības1.00auditorija
5Latvijas olimpisko spēļu medaļnieki.Lekcijas1.00auditorija
6Olimpisko spēļu norise, olimpisko spēļu rīkotājpilsētas izvēle, Olimpisko spēļu rīkotāju uzdevumi, to risināšanas iespējas. Olimpiskā izglītība pasaulē. Olimpiskā diena.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Pasaules daudzveidība (valoda, kultūra, reliģija, sports).Lekcijas1.00auditorija
8turālisms un multikulturālā izglītība. Starpkultūru kompetences veidošana sporta nodarbībās.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Sports mūsdienās ārzemēs.Nodarbības1.00auditorija
10Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Studiju kursa izvērtējums.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pēc dotā temata literatūras avotu studijas, apkopot materiālus, izstrādāt un prezentēt radošus uzdevumus noteikta vecuma posma bērniem un jauniešiem. Izstrādāt argumentēto eseju par tēmu: Olimpiskā princips – godīga spēle gan sportā, gan dzīvē. Studiju kursa pārbaudes darbs. Studenti raksta un prezentē patstāvīgos darbus vai grupas darbu (pēc docētāja norādījuma) par tēmām: Sports mūsdienās ārzemēs. Analizēt konkrētas valsts populārāko sporta veidu sasniegumus, īpaši uzsverot šai valstij, reģionam, kultūrai un reliģijai raksturīgo. Docētājs mācību grupā norāda kontinentu, no kura studentam jāizvēlas valsts (piemēram, no Eiropas – 5 studentiem, no Āzijas – 10, no Amerikas (Ziemeļamerika/Dienvidamerika) – 5, Austrālijas – 5, Āfrikas – 5. Dažādu tautu, etnisko grupu rotaļas, spēles, sporta veidi. Jāizvēlas tādus veidus, kurus var izmantot izvēlētajā sporta veidā, profesionālajā kvalifikācijā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji: 1. Mērķtiecīga aktivitāte semināros un praktiskajās nodarbībās – 30% 2. Studenta veiktie patstāvīgie darbi gatavojoties praktiskai mācību aktivitāšu vadīšanai un citiem pārbaudījumiem – 50% 3. Iegūto zināšanu un prasmju pārbaudījumi – 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Jēdziens Godīga spēle, ilustrē ar izvēlētā sporta veida piemēriem. 2. Multikulturālisms un multikulturāla izglītība. 3. Olimpiskās kustības pamatprincipi, Latvijas sportistu sasniegumi olimpiskajās spēlēs.
Prasmes:4. Prot sastādīt uzdevumus dažāda vecuma bērniem un jauniešiem par olimpiskās kustības jautājumiem.
Kompetences:5. Izprot jēdzienu Godīga spēle, māk interpretēt, diskutēt un argumentēt.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Jansone, R., & Gulbe, A. (2006). Materiāli par sporta vēsturi un olimpisko izglītību. Rīga, LSPA.
22. Latvijas olimpiskā vēsture: no Stokholmas līdz Soltleiksitijai. (2003). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
33. Erta, A. (1999). Olimpiskā ABC: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
44. Latvijas sporta lepnums 100: personības, notikumi, procesi. Rīga, Latvijas Sporta muzejs.
55. Muller, N. (2000). Pierre de Coubertin. Olympism. Selected writings. Lausanne IOC.
66. Olimpiskā ābece: olimpiskās izglītības rokasgrāmata. (2008). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
77. Olympic Charter. (1997). Lausanne: International Olympic committee.
88. Dilba, M. (2006). Mijkultūru izglītības daudzveidība. Rīga,. RaKa.
99. Ceļvedis starpkultūru uzglītībai. (2006). Rīga.
1010. Ceļvedis pasaules reliģijās. (2010). SIA „Dienas grāmata”.
1111. Beikers, K. (2002). Bilingvisma un bilingvālās izglītības pamati. Rīga, Nordik.
Papildu literatūra
112. Džifords, K. (2004). Olimpiskās spēles. Rīga, Zvaigzne ABC.
213. Hūnolds, T. (2007). Olimpiskās spēles: visas spēles no senākajiem laikiem līdz mūsdienām : uzvaras, traģēdijas, rekordi. Rīga, Jumava.
314. Lāms, O. (2004). Olimpiskās tradīcijas. Kultūrvēsturiskā dimensija. LU. Klasiskās filoloģijas katedra. Hellēnistikas centrs. Rīga.
415. Oksleids, K. (2000). Olimpiskās spēles. Rīga: Zvaigzne ABC.
516. Olimpiskā kustība: Olimpiskās izglītības rokasgrāmata. Palīgs studējošai jaunatnei un skolotājiem (2004). Rīga, Latvijas Olimpiskā komiteja.
617. Harris, T. (2007). Sport. Almost Everything You Ever Wanted to know. Yellow Jersey Press, London.
718. Phonda, L. Kinzler, C., L. (2003). A Multicultural Approach to Physical Education. Human Kinetics.
Citi informācijas avoti
1Eyridice Network.
2World Sports Encyclopedia. Wojeiech Liponski M.B.I. Poznan.
3Sport, Popular Culture and Identity.
4LOK
5LOA
6Olympic