Pārlekt uz galveno saturu

Sportistu vispusīgā un speciālā fiziskā sagatavotība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.07.2024 12:03:14
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_326LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.67ECTS:4.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Elīna Laura Huhka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bakalaura līmeņa zināšanas anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, kinezioloģijā, sporta zinātnē.
Mērķis:
Apgūt un pielietot jaunākās un pierādījumiem balstītas vispusīgas un speciālās fiziskās sagatavotības metodes, līdzekļus un tehnoloģijas sporta fizioterapijas praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studiju kursā. Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (spēka izpausmes un izturība).Lekcijas2.00auditorija
2Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (ātrums).Lekcijas2.00auditorija
3Fizisko īpašību attīstīšānas metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (lokanība un koordinācija).Lekcijas2.00auditorija
4Treniņa plāns, tā veidošanas pamatprincipiLekcijas2.00auditorija
5Vispusīgās fiziskās sagatavotības specifika un nozīmeNodarbības2.00auditorija
6Speciālās fiziskās sagatavotības specifika un nozīmeNodarbības2.00auditorija
7Traumu profilakse, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes Rehabilitācija dažādu treniņciklu laikā. Tests.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Seminārs – gada treniņu plāna prezentācija, diskusija.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīga darba uzdevumi: zināšanu un prasmju nostiprināšana par fizisko īpašību attīstīšanas metodēm un līdzekļiem – to fizioloģiskais raksturojumu (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija), treniņu plānu, tā veidošanas pamatprincipiem, vispusīgās un speciālās fiziskās sagatavotības specifiku un nozīmi, kā arī traumu profilaksi, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes. Studentiem - patstāvīgi jāizveido un jāizstāv prezentācija par gada treniņa plānu; - jāgatavojas diskusijām par nodarbību tematiem (kopā 4) - jāsagatavojas testam par teorētiskiem jautājumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem. - Prezentācijas sagatavošana un aizstāvēšana (par gada treniņa plānu). Vērtēšanas kritēriji tiek izveidoti un pieņemti ar studentiem diskusijas laikā. - Teorētiskais tests (fizisko īpašību attīstīšanas metodēm un līdzekļiem – to fizioloģiskais raksturojumu (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija), treniņu plānu, tā veidošanas pamatprincipiem, vispusīgās un speciālās fiziskās sagatavotības specifiku un nozīmi, kā arī traumu profilaksi, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes.) - slēgta tipa jautājumi ar atbilžu variantiem. Tests tiek ieskaitīts, ja ir iegūti minimāli 4 punkti. - Prezentācija – diskusija (par gada treniņa plāna sagatavošu un aizstāvēšanu) Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 balles. Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pārzin tādu fizisko īpašību attīstīšanas metodes un līdzekļus un to fizioloģisko raksturojumu, kā spēka un izturības izpausmes, atšķirības, ātrums, lokanība un koordināccija, spēj plānot un realizēt sportistu fizioterapeitisko aprūpi sagatavošanas, sacensību un pēcsacensību periodos, pielietojot vispusīgās un specialās fiziskās sagatavotības metodes, tai skaitā kā arī specifisku sporta traumu un saslimšanu profilaksē un terapijā, analizējot treniņa ciklu.
Prasmes:Spēj patstāvīgi novērtēt sportista vispusīgu un speciālo sagatavotības līmeni, realizēt praktisko darbību atbilstoši sportista organisma funkcionālajam stāvoklim, izvēloties atbilstošu fizisko īpašības attīstīšanas metodiku.
Kompetences:Fizisko īpašību attīstīšanās metodes un līdzekļi – to fizioloģiskais raksturojums (spēka izpausmes un izturība, ātrums, lokanība un koordinācija). Treniņu plāns, tā veidošanas pamatprincipi. Vispusīgās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme. Speciālās fiziskās sagatavotības specifika un nozīme. Traumu profilakse, izmantojot fizisko īpašību attīstīšanas metodes. Rehabilitācija dažādu treniņciklu laikā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bompa, T. O., & Buzzichelli, C. (2022). Periodization of Strength Training for Sports (4th ed.). Human Kinetics.
2Jeffreys, I. (2018). The Warm-Up: Maximize Performance and Improve Long-Term Athletic Development (1st ed.). Human Kinetics.
3Prentice, W. (2016). Principles of Athletic Training: A Guide to Evidence-Based Clinical Practice (16th ed.). McGraw Hill.
Papildu literatūra
1NSCA - National Strength & Conditioning Association, & Willardson, J. (2014). Developing the Core. Human Kinetics.
2Brown, L. E., Ferrigno, V. A., & Jeffreys, I. (2014). Training for Speed, Agility, and Quickness (3rd ed.). Human Kinetics.
3Joyce, D., & Lewindon, D. (2021). High-Performance Training for Sports (2nd ed.). Human Kinetics.
4Krasilshchikov, O. (2014). Basics of Sports Training Methodology. New Delhi, India: SSS Publications.
5NSCA - National Strength & Conditioning Association, & Dawes, J. (Eds.). (2018). Developing Agility and Quickness (NSCA Sport Performance) (2nd ed.). Human Kinetics.
Citi informācijas avoti
1The Introduction into Sports Training
2SPECIAL TRAINING FOR ATHLETES TO IMPROVE THEIR PHYSICAL AND SPORTIVE CAPACITY