Pārlekt uz galveno saturu

Fizioterapija ginekoloģijā, dzemdniecībā. Sieviešu veselības aprūpe

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 15:45:04
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_375LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas22
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas, kas balstās uz teorētiskām un praktiskām zināšanām anatomijā, ārstnieciskajā vinrgošanā, fizioloģijā
Mērķis:
Veidot priekšstatu par sievietes veselību, fizisko aktivitāšu plānošanu un ieviešanu, lai nodrošinātu mērķtiecīgu, sekmīgu un drošu sieviešu veselības aprūpi
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistība ar sievietes veselību.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Fiziskās aktivitātes un speciālo vingrojumu programma sievietēm grūtniecības periodāLekcijas0.50auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām (piem., diabēts)Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.50auditorija
4Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie psihoemocionāliem traucējumiem (depresija)Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanāmLekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm virs 50 gadu vecuma.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistība ar sievietes veselību.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Fiziskās aktivitātes un speciālo vingrojumu programma sievietēm grūtniecības periodāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām (piem., diabēts)Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie psihoemocionāliem traucējumiem (depresija)Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanāmNodarbības1.00auditorija
6Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm virs 50 gadu vecuma.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Gatavoties semināram par tēmu: -sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistību ar sievietes veselību grūtniecības laikā. -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principi un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem pie psihoemocionāliem traucējumiem -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem pie onkoloģiskām saslimšanām -par fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem sievietēm virs 50 gadu vecuma 2. Sameklēt literatūras avotos materiālu un izveidot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc diviem rādītājiem: kvalitatīvā un kvantitatīvā: kvalitatīvajam vērtējumam tiek izmantota 10 ballu skalas sistēma, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir jāiegūst noteikts punktu un ieskaišu daudzums. ● Galīgais vērtējums:beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:spēs pielietot teorētiskās un praktiskās zināšanas par sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistību ar sievietes veselību; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm grūtniecības periodā; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie hroniskām saslimšanām; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm ar psihoemocionāliem traucējumiem; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanām un sievietēm virs 65 gadu vecuma. Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.
Prasmes:Izveidot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; izprast individuālo pieeju fiziskās rehabilitācijas programmā sievietēm pie dažādiem funkcionāliem traucējumiem. Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī
Kompetences:sagatavot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; noteikt indikācijas un kontraindikācijas fizisko aktivitāšu programmās sievietēm pie dažādiem veselības traucējumiem. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. Kļaviņa, A. Kursa „Sieviešu veselības aprūpe” materiāli.
Papildu literatūra
11. Delavjē, F. Vingrinājumi sievietēm. Zvaigzne ABC, 2003, 135.lpp.