.
Fizioterapija ginekoloģijā, dzemdniecībā. Sieviešu veselības aprūpe
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.08.2024 15:45:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_375 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Evita Dubiņina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas, kas balstās uz teorētiskām un praktiskām zināšanām anatomijā, ārstnieciskajā vinrgošanā, fizioloģijā | ||||||||
Mērķis: | Veidot priekšstatu par sievietes veselību, fizisko aktivitāšu plānošanu un ieviešanu, lai nodrošinātu mērķtiecīgu, sekmīgu un drošu sieviešu veselības aprūpi | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistība ar sievietes veselību. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Fiziskās aktivitātes un speciālo vingrojumu programma sievietēm grūtniecības periodā | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām (piem., diabēts) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||||
4 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie psihoemocionāliem traucējumiem (depresija) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanām | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm virs 50 gadu vecuma. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistība ar sievietes veselību. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Fiziskās aktivitātes un speciālo vingrojumu programma sievietēm grūtniecības periodā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām (piem., diabēts) | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie psihoemocionāliem traucējumiem (depresija) | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanām | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodes sievietēm virs 50 gadu vecuma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Gatavoties semināram par tēmu: -sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistību ar sievietes veselību grūtniecības laikā. -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principi un novērtēšanas metodes sievietēm pie hroniskām saslimšanām -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem pie psihoemocionāliem traucējumiem -fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem pie onkoloģiskām saslimšanām -par fizisko aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem sievietēm virs 50 gadu vecuma 2. Sameklēt literatūras avotos materiālu un izveidot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc diviem rādītājiem: kvalitatīvā un kvantitatīvā: kvalitatīvajam vērtējumam tiek izmantota 10 ballu skalas sistēma, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir jāiegūst noteikts punktu un ieskaišu daudzums. ● Galīgais vērtējums:beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | spēs pielietot teorētiskās un praktiskās zināšanas par sievietes anatomisko, fizioloģisko komponentu saistību ar sievietes veselību; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm grūtniecības periodā; fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie hroniskām saslimšanām; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm ar psihoemocionāliem traucējumiem; par fiziskās aktivitāšu plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodēm sievietēm pie onkoloģiskām saslimšanām un sievietēm virs 65 gadu vecuma. Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni. | ||||||||
Prasmes: | Izveidot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; izprast individuālo pieeju fiziskās rehabilitācijas programmā sievietēm pie dažādiem funkcionāliem traucējumiem. Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī | ||||||||
Kompetences: | sagatavot fizisko aktivitāšu un speciālo vingrojumu programmu sievietēm grūtniecības periodā; noteikt indikācijas un kontraindikācijas fizisko aktivitāšu programmās sievietēm pie dažādiem veselības traucējumiem. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. Kļaviņa, A. Kursa „Sieviešu veselības aprūpe” materiāli. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. Delavjē, F. Vingrinājumi sievietēm. Zvaigzne ABC, 2003, 135.lpp. |