Pārlekt uz galveno saturu

Sociāli emocionālo prasmju pilnveide

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.11.2024 14:06:06
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_398LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:1.33ECTS:2.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gundega Ulme
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā vidējā izglītība
Mērķis:
Kursa laikā studenti iegūs izpratni par sociāli emocionālo kompetenču pieeju izglītībā, attīstīs prasmes pielietot sociāli emocionālās kompetences ikdienā un veidot uz attiecībām orientētu mācību vidi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1SEM, mācīšanās kā sociāls process. SEM saistība ar indivīda garīgo veselību.Lekcijas1.00cits
2SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas.Nodarbības2.00cits
3SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejasNodarbības1.00cits
4SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli.Nodarbības2.00cits
5Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes.Nodarbības1.00cits
6Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite.Lekcijas1.00cits
7SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā.Nodarbības1.00cits
8SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās.Nodarbības1.00cits
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1SEM, mācīšanās kā sociāls process. SEM saistība ar indivīda garīgo veselību.Lekcijas1.00cits
2SEM modelis. Kognitīvo, emocionālo un uzvedības kompetenču grupas.Lekcijas1.00cits
3SEM piecas kompetenču grupas un to attīstīšanas pieejasNodarbības1.00cits
4SEM pielietojums formālajā, neformālajā un informālajā izglītībā. Mācību metodes un paņēmieni. Darbs grupā un mācīšanās caur spēli.Nodarbības1.00cits
5Mācību metodes un paņēmieni – kinētiskās aktivitātes.Lekcijas1.00cits
6Refleksija, tās līmeņi. Uz mācīšanos orientēta atgriezeniskā saite.Lekcijas1.00cits
7SEM prasmju novērtēšana, izmantojot formatīvās vērtēšanas metodes un pašnovērtējumus. Praktiskie rīki SEM novērtēšanai skolā.Lekcijas1.00cits
8SEM ieviešana sporta pedagoģijas praksē. Uz attiecībām orientētas mācīšanās vides veidošana sporta stundās.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot divus patstāvīgos darbus. Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, SEM kompetenču pašnovērtējums jāprezentē individuāli. Ja students ilgstoši slimojis un/ vai nav aktīvi piedalījies semināros, zināšanas var tikt pārbaudītas testā.
Vērtēšanas kritēriji:
Kopvērtējums ir summatīvs. Pašnovērtējums Aktivitāte Dalība semināros
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Pārzina SEM modeli un piecas SEM (sociālās emocionālās mācīšanās) kompetences (turpmāk – SEMK), un to saistību ar sporta pedagoģiju. 2. Zināšanas par visām piecām SEMK, studenti iegūst praktiskās nodarbībās - caur personīgo pieredzi un pašizpratni.
Prasmes:3. Apzināti attīsta SEM kompetences, veidojot uz attiecībām orientētu mācību vidi. 4. Prot pielietot SEM metodes mācību procesā, lai veidotu uz savstarpēju uzticēšanos un sadarbību orientētu mācību vidi klasē. 5. Pielietot dažādas SEM stratēģijas, lai veicinātu sociāli emocionālo attīstību. Prot izveidot sevis pārvaldīšanas plānus.
Kompetences:6. Pārvalda savas emocijas, domas un izturēšanos dažādās situācijās. 7. Demonstrē kompetences pārvarēt stresu, sevis motivēšanas un personīgo un akadēmisko mērķu izvirzīšanas kompetences.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Metodiskie paņēmieni skolēnu sociāli emocionālo prasmju novērtēšanai skolā (2015). Projekts “Learning to be”, 164lpp.
2Rokasgrāmata pedagogiem cieņpilnas komunikācijaskultūras veicināšanai klasē, “Izzini sevi - saproti citus!” Rokasgrāmatas elektroniskā versija ir atrodama: www.spkc.gov.lv / sadaļā “Projekti”
3Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press.
4Ārvalstu studentiem/For international students:
5Conley, C., S. (2015). SEL in Higher Education. In Durlak, J. A., Domitrovich, C. E., Weissberg, R. P., & Guillotta, T. P. (Eds.), Handbook of Social and Emotional Learning. NY: Guilford Press.
Papildu literatūra
1Drago-Severson, E., & Blum-DeStefano, J. (2016). Theoretical Foundations of Feedback for Growth. Tell Me So I Can Hear You: A Developmental Approach to Feedback for Educators. Cambridge, MA: Harvard Education Press.
2Social-Emotional Learning Is the Rage in K-12. So Why Not in College? (2017). EdSurge article by Norian Caporale-Berkowitz (May 4, 2017)
3Bridging Theory to Practice (BTtoP)