Farmaceitiskā informācija (ZFTK_049)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
1. Iepazīties ar dažādiem farmaceitiskās informācijas avotiem, to pielietojamību.
2. Izprast atšķirības starp komerciālu un nekomerciālu zāļu informāciju.
3. Mācīties atrast nepieciešamo informāciju, izvērtēt tās kvalitāti un uzticamību.
4. Attīstīt iemaņas informācijas apkopošanā un prezentēšanā.
5. Apgūt zinātniskā pētījuma metodoloģiju un struktūru.
Priekšzināšanas
Farmācijas ķīmija, farmakognozija, aptiekas un rūpnieciskā zāļu formu tehnoloģija, farmaceitiskā farmakoloģija, klīniskie pētījumi.
Rezultāti
Pabiedzot šo studiju kursu, studenti:
1. zinās dažādu farmaceitiskās informācijas veidus;
2. zinās uz pierādījumiem balstītas medicīnas vispārējos principus;
3. zinās un spēs izmantot galvenos uz pierādījumiem balstītas farmaceitiskās informācijas uzkrājējus;
4. zinās farmaceitiskās informācijas kvalitātes pamatkritērijus;
5. zinās dažādus farmaceitisko reklāmu veidus;
6. zinās galvenos racionālas zāļu izmantošanas veicināšanas principus;
7. zinās pētījuma metodoloģiju un pētījuma izstrādes un noformēšanas principus.
Pabiedzot šo studiju kursu, studenti:
1. atšķirs komerciālus no nekomerciāliem farmaceitiskās informācijas avotiem;
2. spēs izvērtēt un pārbaudīt dažādu farmaceitiskās informācijas avotu kvalitāti un ticamību;
3. spēs izmantot uz faktiem balstītas zināšanas, kas vērstas uz pacienta nodrošināšanu ar savlaicīgu, pareizu un racionālu farmakoterapiju;
4. spēs izstrādāt pielāgotu informācijas meklēšanas un iegūšanas stratēģiju un atrast nepieciešamo informāciju;
5. spēs formulēt zinātniskā pētījuma mērķi, hipotēzi, uzdevumus. Spēs izvēlēties un raksturot izmantotās pētniecības metodes. Spēs izstrādāt un noformēt pētījumu atbilstoši RSU prasībām.
Pabeidzot šo studiju kursu, studenti spēs:
1. izmantot farmaceitisko uzziņu literatūru, uz pierādījumiem balstītas datu bāzes un citus nekomerciālās informācijas avotus par zālēm, patstāvīgi izvērtēt iegūtās informācijas saturu un informācijas avotu atbilstību, pirms tās pielietošanas;
2. sniegt dažādām mērķauditorijām pielāgotu informāciju;
3. pieņemt ētiskus lēmumus attiecībā uz zāļu reklamēšanu.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Farmācija, FF | 6 | Maģistrs | Obligāts | Elvis Pumpurs |