Kā uzlabot komunikāciju, pamanīt depresiju, novilkt veselīgas robežas un attīstīt kritisko domāšanu: RSU aicina skolu pedagogus uz pilnveides lekcijām
Pateicībā par pašaizliedzīgo darbu Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) vidusskolu pedagogus un vadību aicina uz semināru Atvērtās lekcijas skolotājiem, kas kalpos kā bagātinošs atelpas brīdis ikdienas skrējienā. Seminārs noritēs tiešsaistē.
Tajā uzstāsies politologs un sociālantropologs Mārtiņš Daugulis, psihiatrs Ņikita Bezborodovs, ārste psihoterapeite Lelde Logina un sabiedrisko mediju ombuds, RSU profesore Anda Rožukalne. Pasākums noritēs otrdien, 25. oktobrī, no plkst. 10.45 līdz 15.20. Pieteikšanās līdz 24. oktobra plkst. 12.00. Par dalību šajā bezmaksas seminārā pedagogi saņems RSU Pedagoģiskās izaugsmes centra apliecinājumu.
Atvērtās lekcijas skolotājiem, kā ierasts, atklās RSU studiju prorektore profesore Tatjana Koķe. Pasākumu no 11.00 līdz 12.00 ievadīs politologa un sociālantropologa Mārtiņa Dauguļa lekcija Diena, kad sagrāvām Bābeles torni: kopīgas valodas, uzticēšanās un vērtību loma 21. gadsimta informācijas pasaulē. Tehnoloģiju attīstība sadalījusi mūs digitālās kopienās, kur citai ar citu ir maz saskarsmes. Savā ziņā velkamas paralēles ar biblisko stāstu par Bābeles torni, pēc kura iznīcināšanas sajaukta arī cilvēku vienotā valoda, lai tie nevarētu savā starpā saprasties. Skolēni nāk no visdažādākajām mikrovidēm, un pedagogi ir pa vidu šiem dažādajiem sociālajiem burbuļiem. Kā aizdarīt šīs plaisas un uzlabot komunikāciju?
Pusaudžu depresija pandēmijas posmā kļuvusi par īpaši aktuālu tēmu. Skolotājs ir nozīmīgs emocionālā atbalsta punkts jauna cilvēka ceļā uz pieaugšanu. Par to lekcijā Pusaudžu depresija: kā laikus pamanīt un kā rīkoties? no plkst. 12.00 līdz 13.00 runās bērnu un pusaudžu psihiatrs Ņikita Bezborodovs.
Pēc pārtraukuma no plkst. 13.20 noritēs ārstes psihoterapeites Leldes Loginas lekcija Skolotāju un skolēnu savstarpējo attiecību robežas: kur jāvelk sarkanā līnija?. Kāpēc bērni mēdz pārkāpt robežas, kur novelkama veselīga robeža un kā izprast skolēnu rīcību reizē, kad tiek pārkāptas visstingrāk novilktās sarkanās līnijas? Kā norāda lektore, aizvadīto vairāk nekā divu gadu notikumi ievērojami ietekmējuši gan skolēnu, gan pedagogu psihisko veselību, un šīs tēmas kļuvušas vēl jo aktuālākas.
Atvērtās lekcijas skolotājiem no plkst. 14.20 līdz 15.20 noslēgs profesore Anda Rožukalne ar lekciju Zinātnē balstīta kritiskā domāšana. Kā uzsver profesore: “Zinātniskā domāšana veido kritiskās domāšanas pamatus. Bez tās nav iespējams iztikt publiskās komunikācijas vidē, kurā mūs katru dienu sasniedz pret zinātni vērsti vēstījumi, pseidozinātnes “atklājumi” un aicinājumi ikdienā izmantot nezinātniskas prakses”.