Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Einārs Pimenovs, Einars Pimenovs
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Veidot kompetenci par daudzveidīgu šķēršļu pārvarēšanas apguvi, dod iespēju iesaistīties interesantās, drošās un veselību veicinošās fiziskajās aktivitātēs, kas ir pamats fiziskās veselības nostiprināšanai.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Rezultāti

Zināšanas

1. Par šķēršļu pārvarēšanas tehnikas un taktikas paņēmienu mācīšanas metodiku (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības nodarbības organizēšanas formas).
2. Šķēršļu pārvarēšanas teorētiskie pamati, to noteikumi, drošības noteikumi.
3. Bērnu snieguma vērtēšana un pašvērtējums dažādu pārvietošanās veidu vingrinājumu apguvē.

Prasmes

4. Praktiski plānot, vadīt šķēršļu pārvarēšanu un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
5. Pielietot vecumposmam atbilstošus, individuāli modificētus vieglatlētikas vingrinājumus bērnu daudzveidīgu šķēršļu pārvarēšanas prasmju sekmēšanai.
6. Pielietot šķēršļu pārvarēšanu āra vidē.

Kompetences

7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgās šķēršļu pārvarēšanas aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus, to atbilstību izglītojamo
pējām un izglītības mērķiem veselību veicinošās daudzveidīgās šķēršļu pārvarēšanas aktivitātēs.
9. Spēja uzņemties atbildību par Studiju nodarbībām ar šķēršļu pārvarēšanas aktivitātēm drošā vidē.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un bērna izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus šķēršļu pārvarēšanā.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus šķēršļu pārvarēšanas apguvē un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā šķēršļu pārvarēšanas aktivitātēs.
13. Spēja radoši izvēlēties Studiju līdzekļus šķēršļu pārvārēšanas apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēja identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās pārvarot šķēršļus, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmu risināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 1Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 3BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 3BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 3BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 3BakalaursIerobežota izvēle
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 3BakalaursIerobežota izvēle
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 3BakalaursIerobežota izvēle