Kustību rotaļas, spēles (LSPA_173)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo profesionālās kompetences attīstību kustību rotaļu un fizisko aktivitāšu vienspēļu mācīšanas un mācīšanās organizācijā un vadībā, ievērojot izglītojamo individuālās iespējas un atbilstību sasniedzamajam mācīšanās rezultātam, kā arī dot iespēju studējošiem apgūt teorētiskās zināšanas un praktiskās prasmes kustību rotaļu un fizisko aktivitāšu vienspēļu variantu modelēšanā ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem un slodzes regulēšanā, izglītojamo pasākumu organizēšanā.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: pedagoga profesionālās prasmes, civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, uzņēmējdarbība un grāmatvedība, izglītības psiholoģija pedagogiem, biomehānika un ergonomika, cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, izglītības iestādes vadība, šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, pārvietošanās pamati un metodika un/vai sporta vēsture, sporta filosofija.
Rezultāti
1. Par kustību rotaļu un spēļu izcelšanos, vēsturi un attīstību Latvijā un pasaulē.
2. Kustību rotaļu un spēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem tehnikas un stratēģisko paņēmienu mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta un veselības nodarbības organizēšanas formas).
3. Bērnu snieguma vērtēšana un pašvērtējums kustību rotaļu un fizisko aktivitāšu vienspēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem vingrinājumu apguvē.
4. Praktiski plānot, vadīt kustību rotaļu un spēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem vingrinājumus un novērtēt to apguvi atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām.
5. Pielietot kustību rotaļu un spēļu darbības noteikumus.
6. Demonstrēt apgūtās iemaņas kustību rotaļu un spēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem Studiju pasākumā.
7. Spēja plānot, vadīt starpdisciplināru un individualizētu Studiju procesu daudzveidīgās kustību rotaļu un spēļu vingrinājumu aktivitātēs atbilstoši valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasībām.
8. Spēja kritiski analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes, paņēmienus un kustību rotaļu un spēļu līdzekļus un to atbilstību izglītojamo spējām un izglītības mērķiem veselību veicinošas daudzveidīgās kustību rotaļu un spēļu vingrinājumu aktivitātēs.
9. Spēja uzņemties atbildību par Studiju nodarbības ar kustību rotaļu un spēļu vingrinājumiem un kustību rotaļu un spēļu pasākuma drošumu pirmsskolā.
10. Spēja veidot skaidrus snieguma un izglītojamo izaugsmes vērtēšanas kritērijus un pārbaudes veidus kustību rotaļu un spēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem apguvē.
11. Spēja analizēt mācīšanās rezultātus kustību rotaļu un spēļu apguvē ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem un sekot bērna izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.
12. Spēja sniegt atgriezenisko saiti gan izglītojamo, gan savas darbības novērtējumā kustību rotaļu un spēļu ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem Studiju aktivitātēs.
13. Spēj radoši izvēlēties Studiju līdzekļus kustību rotaļu un spēļu apguvē ar atvieglotiem vai mainītiem noteikumiem, integrējot veselību un drošības saturu, kā arī citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
14. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās kustību rotaļās un spēlēs, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |