Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Einārs Pimenovs, Einars Pimenovs
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Dot studentiem iespēju iepazīties un apgūt akrobātikas terminoloģiju, akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus) un didaktiskos paņēmienus, Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” ietvaros.

Priekšzināšanas

Zināšanas un prasmes Vispārējās vidējās izglītības standarta „Sports” līmenī.

Rezultāti

Zināšanas

1. Akrobatikas vēsture un attīstību Latvijā un pasaulē.
2. Akrobātikas (mācības vingrinājumi, lietišķie vingrinājumi visām izglītības pakāpēm, stāju veidojošie vingrinājumi) mācīšanas metodika (mācīšanas metodes, mācīšanas līdzekļi, sporta stundas organizēšanas formas).
3. Formatīvā, summatīvā vērtēšana un pašvērtējums vingrošanas vingrinājumu apguvē.

Prasmes

4. Sastādīt un demonstrēt kombinācijas ar akrobātiskiem elementiem. Sniegt palīdzību un aizsardzību.
5. Pārzina un spēj sniegt situācijas izvērtējumu, skaidro stājas vingrinājumu nozīmi veselības aspektā.
6. Demonstrēt un mācīt atbilstošas akrobātiskus līdzekļus (pārvēlienus, kūleņus, pārmetienus, stājas, pāru un grupu vingrojumus, piramīdas).
7. Demonstrēt un lietot prasmes produktīvi savienot mācību principus, metodes un līdzekļus organizējot mācību procesu visās izglītības pakāpēs.

Kompetences

8. Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem.
9. Spēj radoši organizēt mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi, izvēlēties mācību līdzekļus akrobātikas elementu apguvē, integrējot veselības un drošības saturu, citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
10. Spēj pamatot atgriezeniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā.
11. Spēj identificēt drošības apdraudējumus un riskus dažādās vidēs un situācijās, veic preventīvus drošības pasākumus, izvēloties piemērotākās problēmrisināšanas stratēģijas.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZ 1BakalaursObligātsLeonīds Žilinskis
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZ 2BakalaursObligātsLeonīds Žilinskis
Sporta zinātne, SpZNn 2BakalaursObligātsLeonīds Žilinskis