Vispārīgā un veselības pedagoģija (LSPA_188)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studentu pedagoģiskās domāšanas sekmēšana; izpratnes veidošana par mūsdienu veselības pedagoģijas pamatnostādnēm; prasme teorētiski pamatot un praktiski pielietot izmantojamās mācību un audzināšanas principus un metodes veselības aprūpes praksēs, nodarbībās.
Uzdevumi:
Attīstīt izpratni par pedagoģisko ideju saistību ar laikmeta prasībām, zinātnes, kultūras, tradīciju līmenī. Veidot prasmi sasaistīt mācību procesa teorētiskās nostādnes ar mūsdienu veselības aprūpi un praksi. Apgūt zināšanas par mācību un audzināšanas procesa organizēšanu. Sekmēt studentu patstāvīgo darbu izstrādes to teorētisko pamatojuma nepieciešamību kursa apguvē. Sekmēt pedagoģisko priekšnosacījumu veidošanos fizioterapeita radošai darbībai.
Priekšzināšanas
Apgūtas vispārējās vidējās izglītības programmas prasības.
Rezultāti
Pārzinās cilvēka uzvedības maiņas teorētisko konceptu nozīmi personas motivācijā; pedagoģijas pamatprincipus motivācijas procesu veidošanā.
Veikt pacienta vai pilnvarotās personas izglītošanu. Izskaidrot fizioterapeitiskās ārstēšanas metodes atbilstoši plānam. Lietot aktīvās klausīšanās metodes saziņā ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu.
Spēja sazināties ar pacientu vai viņa pilnvaroto personu, respektējot un cienot pacientu un viņu tuvinieku pārliecību, ticību un kultūru, sniedzot saprotamu informāciju, dodot ieteikumus un iedrošinot. Spēja sniegt profesionālu atbalstu un motivāciju pacientam vai pilnvarotajai personai terapijas plāna īstenošanā un mērķu sasniegšanā, pielietojot personai atbilstošāko atgriezeniskās saites formu, izglītošanas un motivēšanas pasākumus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, FT | 4 | Bakalaurs | Obligāts | Inta Immere | |
Fizioterapija, FTN | 4 | Bakalaurs | Obligāts | Inta Immere |