Infekcijas slimības (LSPA_194)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt studentiem teorētiskās un praktiskās zināšanas par infektoloģiju kā medicīnas nozari, par infekcijas slimību epidemioloģijas pamatprincipiem, infekcijas slimību izpausmēm, diagnostiku un ārstēšanu, par sabiedrības veselībai nozīmīgu mikroorganismu un parazītu ierosinātu slimību profilakses un izplatības ierobežošanas principiem, infekcijas slimību specifisko profilaksi. Izprast fizioterapijas nozīmi un dažādu metožu pielietojumu dažādu infkecijas slimību gadījumos, ievējoto un nodrošinot pasšaizsardzību.
Uzdevumi:
1. Spēt klasificēt infekcijas slimības pēc to izplatības cēļiem un novērtēt apdraudējumu sabiedrības veselībai Latvijā un pasaulē;
2. Atpazīt raksturīgos infekcijas slimību simptomus, zināt vispārējos diagnostikas principus un ārstēšanu;
3. Zināt infekcijas slimību epidemioloģijas pamatus, aktivitātes , ka ierobežo infekcijas slimības izplatību dažādos attīstības etapos;
4. Saprast fizioterapijas lomu un vietu infekcijas slimību kontekstā;
5. Izvēlēties vispiemērotākās fizioterapijas metodes un laiku to realizēšanai konkrētu infekcijas lsimību kontekstā.
6. Spēt sniegt pirmo palīdzību – slimības ierobežošanas un ārstēšanas kontekstā savas kompetences ietvaros.
7. Saprast specifiskās profilakses nozīmi un nodrošināt pašaizsardzību strādājot ar infekcijas slimību pacientu.
Priekšzināšanas
Apgūti iepriekšējie programmas studiju kursi.
Rezultāti
Studenti zinās infekcijas slimību klasifikāciju pēc to izplatības.
Studenti iegūst prasmes un spēs izstrādāt epidemioloģijas plānu infekcijas slimību ierobežošanā, profesionāli sadarboties ar ārstniecības personām un veselības aprūpes organizētājiem infekcijas slimību ierobežošanas un veselības veicināšanas jomā, ievērojot medicīnas ētikas normas un respektējot pacientu tiesības.
Studenti iegūst kompetenci pielietot infekcijas slimību kursā iegūtās zināšanas fizioterapijas praksē - atpazīt slimības simptomus, zinās rīcības plānu slimības ierobežošanā, kā arī analītiski diskutēt ar veselības aprūpes speciālistiem un nespeciālistiem.