Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Agris Liepa
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Veicināt zināšanu apguvi un veidot topošajiem fizioterapeitiem izpratni par cilvēka pozas un kustību analīzi, motorās kontroles teoriju, bērna normālas motorās attīstības pamatprincipiem un terapijas programmas izveidošanu balstoties uz motorās kontroles pamatelementiem pieaugušajiem, bērniem.
Uzdevumi:
1. Sniegt zināšanas par zīdaiņa motoro attīstību.
2. Sniegt zināšanas par motorās kontroles pamatelementiem.
3. Apskatīt anatomisko struktūru savstarpējo ietekmi uz pozu un kustību, un iemācīt veikt cilvēka kustību un ķermeņa stāvokļa analīzi.
4. Iemācīt izvirzīt terapijas mērķus un izveidot vingrinājumu programmu, balstoties uz motorās kontroles teoriju un bērna normālas motorās attīstības pamatprincipiem.

Priekšzināšanas

Vidējā vai vidējā speciālā izglītība, ietverot dabas zinātņu profila priekšmetus: bioloģiju, anatomiju, kā arī LSPA apgūtās zināšanas anatomijā un funkcionālajā anatomijā.

Rezultāti

Zināšanas

- Studējošie spēs analizēt motorās attīstības pozu secību un tām atbilstošu vingrojumu izvēli.

Studenti iegūst zināšanas:
1. par motorās attīstības pozu secību un tām atbilstošu vingrojumu izvēli;
2. par anatomisko struktūru bojājumu ietekmi uz pozu un kustību motoro kontroli;
3. par motorās kontroles pamatelementu ietekmi uz ikdienas aktivitātes kvalitāti;
4. par cilvēka pozas un aktivitāšu analīzes pamatprincipiem;
5. par vingrinājumu programmas izveides pamatprincipiem.

Prasmes

- Pielietojot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, spēs analizēt cilvēka pozas un aktivitāšu analīzes pamatprincipus.

Studenti apgūst prasmes:
1. motorās attīstības pozu secība, analīze un demonstrācija;
2. cilvēka kustību, ķermeņa stāvokļa un ikdienas aktivitāšu praktiska analīze;
3. demonstrēt cilvēka pozīcijas, kurās piedāvāt aktīvas kustības un pozu noturēšanu, progresiju atbilstoši motorās kontroles elementiem un attīstības principiem.

Kompetences

- Spēs pieņemt radošu risinājumu patstāvīgi vai, strādājot komandā ar kolēģiem, par motorās kontroles elementiem un attīstības principiem.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FT 3BakalaursObligātsAgris Liepa, Matīss Ogle
Fizioterapija, FTN 3BakalaursObligātsAgris Liepa, Matīss Ogle