Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Nodrošināt studējošiem teorētisko izglītību un praktisko iemaņu apguvi, kas nepieciešama fizioterapeita darbā ar cilvēkiem, kam ir kustību un balsta sistēmas saslimšanas, iegūtas vai iedzimtas deformācijas un traumu sekas.
Uzdevumi: Apmācības laikā dot studentiem pamatzināšanas par medicīnas praksē biežāk sastopamajām ortopēdiskajām saslimšanām, to klīniskajām izpausmēm, diagnostikas un ārstēšanas principiem, potenciālajām rehabilitācijas iespējām.
Izveidot priekšstatu par bērnu ortopēdisko saslimšanu norises īpatnībām un atšķirībām ārstēšanā no pieaugušo ortopēdijas. Iepazīstināt ar biežāk sastopamām bērnu ortopēdiskām slimībām un iedzimtām balsta-kustību sistēmas attīstības anomālijām, to etioloģiju, patoģenēzi, klīnisko ainu, diagnostiku un ārstēšanu. Apgūt bērnu ortopēdisko slimību diagnostikas un ārstēsanas pamata principus.

Priekšzināšanas

Labas zināšanas anatomijā un fizioloģijā, pamatzināšanas latīņu valodā, neiroloģijā un rentgenoloģijā.

Rezultāti

Zināšanas

● Demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgas pamata zināšanas par medicīnas praksē biežāk sastopamajām ortopēdiskajām saslimšanām, to klīniskajām izpausmēm, diagnostikas un ārstēšanas principiem, potenciālajām rehabilitācijas iespējām un to realizāciju.

Prasmes

● formulēt un analītiski raksturot katras ortopēdiskās patoloģijas galvenos ārstēšanas un rehabilitācijas principus;
● patstāvīgi pielietos zināšanas un prasmes rehabilitācijas un fizioterapijas plāna sastādīšanā;

Kompetences

● formulēt un analītiski raksturot nepieciešamos radioloģiskos izmeklējumus, kā arī spēs patstāvīgi diskutēt un pamatot konkrēto gadījumu;
● demonstrēt stratēģisku un analītisku pieeju pacienta vispārējā stāvokļa un ortopēdisko problēmu izvērtēšanā, sakārtot tās prioritārā secībā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FTN 5BakalaursObligātsZane Pavāre
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FT 4BakalaursObligātsZane Pavāre