Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Daina Krauksta
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Dot studentiem iespēju apgūt rekreācijas speciālists kvalifikāciju, kuri var profesionālā līmenī stratēģiski un analītiski formulēt rekreācijas būtību, mērķus un funkcijas pamatojoties uz sabiedrības vēsturisko attīstību, rekreatīvo darbību sociālo un ekonomisko potenciālu, iedzīvotāju dzīves kvalitāti, rekreācijas politiku valstī un pasaulē.

Priekšzināšanas

Zināšanas prasmes un iemaņas profesionālās bakalaura programmas “Sporta zinātne” nozares kursos - pedagoģijā, psiholoģijā, anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, sporta veidu pamatos un didaktikā, rekreācijas PPK kursos un C kursos I, II, III studiju gados.

Rezultāti

Zināšanas

1. Stratēģiski un analītiski formulēt rekreācijas būtību, mērķus un funkcijas pamatojoties uz sabiedrības vēsturisko attīstību, rekreatīvo darbību sociālo un ekonomisko potenciālu, iedzīvotāju dzīves kvalitāti, rekreācijas politiku un normatīviem aktiem valstī, Eiropā un pasaulē.
2. Rekreācijas un rekreācijas procesa mijiedarbību ar citām zinātnes nozarēm, rekreācijas ieguvumi fiziskā, emocionālā un garīgā atjaunošanā, veselības uzlabošanā.
3. Rekreatīvo aktivitāšu raksturojums, to vajadzības, pieejamība un izvēles motivējošie faktori, atbilstoši dzimumam un vecumam.
4. Latvijas un Eiropas iniciatīvas rekreācijas jomā (normatīvie akti sabiedrības fiziskās aktivitātes veselības un sporta veicināšanā, tūrismā, vides aizsardzībā, kultūrvēsturisko un dabas resursu izmantošanā, uzņēmējdarbībā).
5. Rekreatīvie resursi. Rekreācijas un tūrisma, rekreatīvo un tūrisma resursu sinerģija.
6. Dabas un kultūrvēsturiskie resursi. Resursu kapacitāte, ilgtspējība un pieejamība.
7. Rekreatīvo aktivitāšu norises vietas, rekreatīvie resursi Latvijā un ES, pasaulē.
8. Rekreācijas speciālista darbības specifika un profesionālo ētikā.

Prasmes

1. Prasme pamatot rekreācijas būtību un rekreatīvo resursu izmantošanu garīgā, emocionālā un fiziskā atjaunošana, veselības uzlabošanā.
2. Patstāvīgi pielieto zināšanas un prasmes rekreatīvo resursu izvēlei atbilstošām rekreatīvām aktivitātēm un klientu vajadzībām un spējām.
3. Prasme pamatot rekreācijas būtību, nepieciešamību un ieguvumus, cilvēka fiziskai garīgai un emocionālai atjaunošanai.
4. Prasme novērtēt dabas resursu/ objektu kvalitatīvos un kvantatīvos aspektus, atbilstoši rekreācijas vajadzībām.
5. Prasme izmantojot teorētiski apgūtos rekreācijas pamatus un resursu, veikt radošu un inovatīvu profesionālu, un pētniecisku darbību.

Kompetences

1. Spēja analizēt un interpretēt rekreācijas būtību, ar rekreācijas jomu saistītos politikas dokumentus un normatīvo aktus.
2. Spēja saskatīt, identificēt un novērtēt vides resursu pieejamību, kapacitāti un ilgtspējību.
3. Spēja komunicēt ar sabiedrību par rekreāciju, rekreācijas resursiem, veidu un līdzekļu izmantošanu cilvēka fiziskā, garīgā un emocionālā atjaunošanā.
4. Spēja rosināt rekreācijas pakalpojumu izmantošanu sabiedrībā.
5. Spēja izmantot zināšanas un prasmes zinātniskos pētījumos.
6. Nepārtraukta profesionālās kompetences pilnveidošana, mācīšanās, atbilstoši jaunākām tendencēm rekreācijas jomā.
7. Spēja prezentēt materiālu, pamatot, argumentēt un interpretēt ar teorētiskiem aspektiem un praktisko pieredzi.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZNn 5BakalaursIerobežota izvēleIngrīda Smukā
Sporta zinātne, SpZ 5BakalaursIerobežota izvēleIngrīda Smukā
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta zinātne, SpZNn 6BakalaursIerobežota izvēle
Sporta zinātne, SpZ 6BakalaursIerobežota izvēle