Pedagoģiskā prakse (LSPA_182)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos. Dot iespēju pilnveidot topošā sporta un veselības pedagoga kompetences profesionālajai darbībai, prasmes un spējas nodarboties ar pirmsskolas vecuma bērniem. Sekmēt inovatīvas izglītošanās un audzināšanas formas, īstenojot caurviju prasmes, veselību un drošumspēju pedagoģiskajā procesā pilsoniskās audzināšanas jomā.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: pedagoga profesionālās prasmes, civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai, mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, uzņēmējdarbība un grāmatvedība, izglītības psiholoģija pedagogiem, biomehānika un ergonomika, cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, izglītības iestādes vadība, šķēršļu pārvarēšanas pamati un metodika, priekšmetu pārvietošanas pamati un metodika, pārvietošanās pamati un metodika, iekļaujošā un speciālā sporta izglītība, veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, kustību rotaļas un spēles, āra aktivitātes: pārvietošanās ar sporta inventāru saturs un metodika, sociāli emocionālā mācīšanās, pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, profesionālā saziņa un terminoloģija (angļu, vācu, krievu), pirmsskolas sporta pedagoģija un/vai sports multikulturālā vidē un olimpiskā izglītība, peldēšana pamati un metodika, sporta vēsture, sporta filosofija, profesionālā ētika, sporta medicīna, sporta fizioloģija, sporta teorija.
Rezultāti
1. Izprot skolotāja profesijas misiju.
2. Formulē atvērtus, uz izziņu vērstus jautājumus ar personisko pieredzi ar sporta izglītību saistītās situācijās.
3. Vienkāršu informāciju salīdzina, interpretē, novērtē, savieno un grupē pēc dotajiem kritērijiem. Meklē pārbaudītus faktus, pats tos pārbauda.
4. Patstāvīgi izvirza vairākus mācīšanās mērķus un plāno savu praktisko darbību, kā tos īstenot gan vienatnē, gan grupā.
5. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta un veselības nodarbībās.
6. Nosauc un definē, atšķirības dažāda tipa Studiju iestādēs sporta izglītībā.
7. Analizē un diskutē par dažāda tipa Studiju iestādēm un sporta un veselības skolotāja darbību.
8. Plāno un īsteno praktiski jēgpilnas sporta un veselības nodarbības atbilstoši normatīvajam regulējumam.
9. Veido fiziski emocionālu drošu attīstošu un iekļaujošu vidi.
10. Piedāvā daudzveidīgus uzdevumus sporta un veselības nodarbībās atbilstīgi bērnu sagatavotībai un veselībai.
11. Rosina domāt un dod bērniem iespēju pašiem plānot, uzraudzīt un izvērtēt savu mācīšanās procesu.
12. Nosaka kustību apguves robežas, sniedz efektīvu atgriezenisko saiti individuāli katram bērnam. Veido snieguma parametrus un kritērijus katram bērnam individuāli.
13. Pilnveido savas profesionālas prasmes un iemaņas, sadarbojoties ar kolēģiem un administrāciju, bērnu mācīšanās atbalstam.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 4 | Pirmais līmenis | Obligāts |