Fizisko aktivitāšu psiholoģija (LSPA_204)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt fizisko aktivitāšu (turpmāk – FA) un veselīgā dzīvesveida psiholoģijas teorētisko un praktisko jautājumu apguvi sporta skolotāja profesionālo kompetenču veicināšanai, attīstīt prasmi analizēt un novērtēt mūsdienu izglītības tehnoloģijas; spēja analizēt un izvērtēt izglītības zinātniski praktisku fizisko aktivitāšu psiholoģijas problemātiku.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Kvalitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Badmintona un frīsbija pamati un metodika, Slēpošanas pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodika; Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Veselības izglītība un veselības veicināšana, Skolas sporta pedagoģija, Klases darba vadīšana, Kustību rotaļas un fizisko aktivitāšu vienspēles, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.
Rezultāti
Bērnu, pusaudžu, jauniešu FA rādītāji un dzīves kvalitātes rādītāji.
FA un veselīgā dzīves veida pedagoģiski psiholoģisko teoriju saistība ar FA, analizējot jaunākos pētījumus FA psiholoģijas jomā.
FA bērnu un jauniešu vecumposma fizisko aktivitāšu psiholoģijas, kā izglītības jomas aktuāls jautājums.
FA pieaugušo vecumposma fizisko aktivitāšu psiholoģija, kā izglītības jomas aktuāls jautājums.
Gerantoloģijas psiholoģiskie aspekti, kā izglītības jomas aktuālie jautājumi.
Kategorizē motivāciju un motīvus FA iesaistei ilgtermiņā un to pastiprināšanas metodes multikulturālās vides kontekstā, FA un uzvedības modeļi.
Refleksīvi un kritiski novērtē savas zināšanas, prasmes un motivāciju par FA motivāciju un motīviem, to pastiprināšanas metodēm multikulturālās vides kontekstā un uzvedības modeļiem.
Izprot grupvadības psiholoģiskos paņēmienus kolektīva veidošanai, rekreatīvo FA psiholoģisko pamatojumu (grupas un klases saliedētība; rekreatīvo aktivitāšu psiholoģiskais pamatojums).
Spēj attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences, izprotot to rādītāju saturu FA psiholoģijas kontekstāPlāno, izvēlas FA psiholoģijas mācību metodes atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem.
FA psiholoģijas mācību saturu un līdzekļus izglītojamā individuālajām mācīšanās vajadzībām un mērķiem.
Spēs pielietot prasmes (spēja lietot zināšanas) laika plānošanas uzdevumu lietošanā un stresa menedžmentā.
Salīdzina un kritiski izvērtē stresa menedžmenta pamatatziņas mūsdienu multikulturālajā vidē.
Demonstrē prasmi analizēt FA izpratni par FA kopveseluma jēdzienu un faktorus, kas ietekmē veselību (psiholoģiskā triāde: pašizjūta; ķermeņa uztvere; ēšanas traucējumi un to pārvarēšana).
Prot analizēt atsevišķus riska faktorus un ergonomikas pamatus (atkarības no FA).
Prot lietot klases vai grupas mijiedarbību diagnosticējošo instrumentāriju.
Prot prognozēt un preventīvi atpazīt un piedāvāt risinājumus konfliktsituāciju vai nelabvēlīgo grupējumus.
Spēj atbilstoši risināt konfliktsituācijas, identificējot izglītojamo uzvedības, saskarsmes un vardarbības riskus.
Novērtē un prot identificēt profesionālās izdegšanas sindroma pamatus (identificē, klasificē, interpretē profesionālās izdegšanas skalu saturu) skolotāju profesionālajā darbā.
Nosaka skolotāja darba psihiskās spriedzes, kā profesionālās darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz psihisko veselību.
Novērtē bērnu iekļaušanos FA grūtības biheiviorālo, kognitīvo un sociāli kognitīvo aspektu kontekstā un sniedz priekšlikumus to risināšanai.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS | 7 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN | 9 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN | 9 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS | 7 | Bakalaurs | Obligāts |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz | 9 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz | 9 | Bakalaurs | Obligāts |