Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Aleksandra Ķeizāne
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sistematizēt un klasificēt izvērstas un uz pierādījumiem pamatotas zināšanas uzturmācībā, ņemot vērā jaunākos un aktuālākos pētījumus uzturzinātnē. Saprast cilvēka uztura iespējas dažādos fizioloģiskos stāvokļos, dažādos vecumos un fiziskās slodzēs. Dot zināšanas par uzturu slimību profilaksē. Prast novērtēt nepieciešamās uztura pārvērtības laika gaitā, ieteicamās uztura normas dažādās vecuma grupās Latvijā un pasaulē.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Skolotāju prakse I, II.

Rezultāti

Zināšanas

1. Uzturzinātnes vēsture, attīstība un jaunākie sasniegumi. Enerģija un pamatvielmaiņa, uzturvielas, to raksturojums.
2. Dažādu uztura vielu deficīta stāvokļi un iespējas tos novērst.

Prasmes

3. Sastādīt ēdienkarti, ņemot vērā veselīga uztura ieteikumus veselam indivīdam.
4. Satādīt ēdienkarti dažādu fizisko aktivitāšu slodzēm.
5. Sabalansēt ēdienkarti ar ikdienas aktivitātēs patērēto enerģiju.

Kompetences

6. Formulēt un analizēt informāciju, problēmas un risinājumus uztura jomā, un argumentēti diskutēt.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 5BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 5BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 5BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 5BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 5BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 4BakalaursObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 5BakalaursObligāts