Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
ECTS:4
Kursa vadītājs:Maija Dzintare
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Angļu, Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Sistematizēt un klasificēt izvērstas un uz pierādījumiem pamatotas zināšanas uzturmācībā, ņemot vērā jaunākos un aktuālākos pētījumus uzturzinātnē. Saprast cilvēka uztura iespējas dažādos fizioloģiskos stāvokļos, dažādos vecumos un fiziskās slodzēs. Dot zināšanas par uzturu slimību profilaksē. Prast novērtēt nepieciešamās uztura pārvērtības laika gaitā, ieteicamās uztura normas dažādās vecuma grupās Latvijā un pasaulē.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Skolotāju prakse I, II.

Rezultāti

Zināšanas

1.1. Uzturzinātnes vēsture, attīstība un jaunākie sasniegumi. Enerģija un pamatvielmaiņa, uzturvielas, to raksturojums.
2. Dažādu uztura vielu deficīta stāvokļi un iespējas tos novērst.

Prasmes

1.3. Sastādīt ēdienkarti, ņemot vērā veselīga uztura ieteikumus veselam indivīdam.
4. Satādīt ēdienkarti dažādu fizisko aktivitāšu slodzēm.
5. Sabalansēt ēdienkarti ar ikdienas aktivitātēs patērēto enerģiju.

Kompetences

1.6. Formulēt un analizēt informāciju, problēmas un risinājumus uztura jomā, un argumentēti diskutēt.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs)51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs) 51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs) 51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs) 51. cikla (Bakalaura)ObligātsMaija Dzintare