Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Zinta Galeja
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Iegūt kompetenci veselības veicināšanai izglītības iestādē: pārzināt teorētiskos veselības veicināšanas un izglītības modeļus un to pielietojumu praksē – mācību procesā un ārpusstundu darbā. Zināt veselības izglītības īstenošanas dažādās pieejas. Izprast izglītības par veselīgu dzīvesveidu un vidi veselības uzturēšanā.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Izglītības iestādes vadība, Sporta teorija, Inovatīvas informācijas komunikāciju tehnoloģijas un metodes sporta pedagoģijā, Biomehānika un ergonomika, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Kvantitatīvā pētniecība sporta un veselības izglītībā, Uzturs, Pirmsskolas sporta pedagoģija, Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija, Fizisko aktivitāšu fizioloģija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Vides veselība, Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes, Basketbola pamati un metodika, Volejbola pamati un metodika, Futbola pamati un metodika, Florbola pamati un metodika, Handbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Āra un piedzīvojumu aktivitātes I, II, III, Pašaizsardzības pamati un metodika, Vieglatlētikas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Sporta medicīna, Profesionālā saziņa un terminoloģija I (angļu, vācu, krievu), Profesionālā saziņa un terminoloģija II (angļu vācu, krievu), Profesionālā ētika, Skolotāju prakse I, II, III.

Rezultāti

Zināšanas

1. Pārzina veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību saturu.
2. Izprot un novērtē veselību ietekmējošo faktoru nozīmi, dzīvesveida izvēles, kā arī veselību veicinošas izglītības vides nozīmi.
3. Pārzina veselību veicinošos teorētiskos modeļus.
4. Pārzina veselības veicināšanas un izglītošanas mācību organizēšanas formas un metodes jēgpilna mācību procesa un ārpusstundu darba nodrošināšanai.
5. Pārzina veselības veicināšanas īstenošanas procesā sasniedzamo rezultātu izvērtēšanas pieejas, skolēnu iesaistīšanas vērtēšanā paņēmienus.

Prasmes

6. Izstrādā veselību veicinošu projektu, modelē veselības izglītības stundu.
7. Izvēlas mācību stratēģijas, organizēšanas formas, metodes atbilstoši veselības un fizisko aktivitāšu jomas saturam, sasniedzamajiem rezultātiem, skolēnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanai.
8. Pielāgo izmantošanai veselības veicināšanas un izglītības procesā dzīvei pietuvinātas situācijas.
9. Mērķtiecīgi atlasa un pielāgo skolēnu mācīšanās vajadzībām veselības pratības nodrošināšanai digitālā platformā pieejamos metodiskos materiālus un līdzekļus.
10. Izmanto tehnoloģiju iespējas skolēnu pētnieciskās darbības nodrošināšanai, digitālos rīkus vērtēšanas un atgriezeniskās saites gūšanai.

Kompetences

11. Plāno veselības veicināšanas un izglītības darbu skolā. Demonstrē veselības pratību.
12. Demonstrē pedagoģiskās prasmes, modelējot veselību veicinošu projektu, mācību stundu.
13. Veido, strukturē pašvērtējuma darba mapi, atlasot un apkopojot studiju procesā materiālus.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 7BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 7BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 8BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 7BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 7BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 8BakalaursObligāts
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 8BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 8BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 7BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 8BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 8BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 7BakalaursObligāts