Fizioterapija neiroloģijā (LSPA_266)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt zināšanas par fizioterapijas iespējām centrālās un perifērās nervu sistēmas saslimšanu gadījumos.
Uzdevumi:
Sniegt zināšanas par biežāko neiroloģisko slimību radītiem kustību, stājas, pozas, koordinācijas traucējumiem;
Izprast biežāko neiroloģisko slimību pamatproblēmas;
Iemācīt izveidot izveidot atbilstošu fizioterapijas plānu un to pielietot dažādu neiroloģisko slimību gadījumos.
Priekšzināšanas
Zināšanas anatomijā, fizioloģijā, patoloģiskajā fizioloģijā, klīniskās aprūpes pamatos, neiroloģijā.
Rezultāti
Par biežāko neiroloģisko slimību radītiem kustību, stājas, pozas, koordinācijas traucējumiem; Izprast biežāko neiroloģisko slimību pamatproblēmas; Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojums: (iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi), Pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) īpatnības dažādos vecuma posmos, pie dažādām saslimšanām, esošie zinātniskie pierādījumi, Fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija, akūto stāvokļu atpazīšana un novērtēšana neiroloģijā. Pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modelī.
Spēs novērtēt pacienta stājas, gaitas, nuskulatūras tonusa, koordinācijas izmaiņas neiroloģiskiem pacientiem; atpazīt un novērtēt akūtos stāvokļus neiroloģijā izvēlēties visatbilstošāko fizioterapijas metodi dažādu neiroloģisko slimību pacientiem, lai mazinātu slimības radītos traucējumus un palielinātu viņu ikdienas aktivitātes iespējas. Interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem. Interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām un objektīvo atradni.
Izmantojot apgūtās teorētiskās zināšanas un prasmes spēj prast izvēlēties visatbilstošāko fizioterapijas metodi dažādu neiroloģisko slimību pacientiem, lai mazinātu slimības radītos traucējumus un palielinātu viņu ikdienas aktivitātes. Spēja interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, FTN | 7 | Bakalaurs | Obligāts | Dace Stirāne |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Fizioterapija, FTN | 6 | Bakalaurs | Obligāts | ||
Fizioterapija, FT | 6 | Bakalaurs | Obligāts |