Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Evita Dubiņina
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Veidot topošajiem fizioterapeitiem zināšanas, izpratni un prasmes par atbilstošu izmeklēšanu un fizioterapijas mērķu, plāna un metožu izvēli un pielietošanu pie dažādām saslimšanām pediatrijā uz pierādījumiem balstītas prakses ietvaros.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas cilvēka anatomijā, normālā un patoloģiskā fizioloģijā, slimību propedeitikā, motorā kontrolē, fizioterapijas pamatos.

Rezultāti

Zināšanas

Par pacienta subjektīvo un objektīvo fizisko funkcionālo traucējumu patoģenētisko mehānismu (disfunkcijas) skaidrojumiem: iesaistītie mehānismi, to attīstība, izraisošie un pastiprinošie faktori, mazinošie un kompensējošie mehānismi, esošie zinātniskie pierādījumi; fizioterapijā izmantoto novērtēšanas metožu rezultātu interpretācija.; pacienta funkcionāla stāvokļa analīze biopsihosociālajā modeļa ietvaros; par fizioterapijas procesa organizēšanu, vadīšanu; par vecāku izglītošanu atbilstoši bērna funkcionālajam un veselības stāvoklim.

Prasmes

Pielietojot teorētiskās zināšanas fizioterapijas diagnostikas metodēs bērniem ar dažādām saslimšanām un attīstības traucējumiem, spēs izvēlēties piemērotākās fizioterapijas izmeklēšanas un terapijas taktiku, spēs izvirzīt terapijas mērķus un sastādīt plānu; spēs diskutēt un zinātniski pamatot konkrēto terapijas metožu izvēli pie dažādām saslimšanām; spēs izglītot vecākus, kā arī sastādīt profilakses programmu bērna veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanai; spēs interpretēt pacienta sūdzību, objektīvās atradnes un struktūras bojājumu savstarpējo saistību, interpretēt kontekstuālo faktoru saistību ar pacienta sūdzībām, izjustajām vajadzībām un funkcionālās novērtēšanas rezultātiem.

Kompetences

Patstāvīgi spēs interpretēt, analizēt un izvērtēt fizioterapijas novērtēšanas laikā iegūtos rezultātus un noteikt funkcionālo problēmu, izskaidrojot pacientam sūdzību cēloņus un novērtēšanas rezultātā iegūto informāciju viņam saprotamā valodā, spēs organizēt fizioterapijas procesu pielietojot LR reģistrētas fizioterapijas tehnoloģijas, nodrošinot uz pierādījumiem balstīto praksi bērna vecuma pacientiem.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FT 6BakalaursObligātsAlīna Kurmeļeva, Evita Dubiņina