Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Aija Kļaviņa
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par fizisko aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un palīglīdzekļu pielietošanu rehabilitācijas procesā.
Sniegt pamata zināšanas par pielāgotām fiziskām aktivitātēm un to pielietošanu rehabilitācijas procesā.
Iepazīstināt ar fiziskās rehabilitācijas nodarbību plānošanas, ieviešanas principiem un novērtēšanas metodem.
Sniegt zināšanas par individuālu pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu izstrādi fiziskajā rehabilitācijā.
Sniegt zināšanas par tehniskajiem palīglīdzekļiem (piem., ratiņkrēsli, ortozes, protēzes) un speciālā inventāra pielāgošanu.

Priekšzināšanas

Iepriekš studiju programmā plānotie studiju kursi

Rezultāti

Zināšanas

Sekmīga kursa apguves rezultātā studejošie: - apgūs teorētiskās zināšanas un prasmes par pielāgoto fizisko aktivitāšu (PFA) pamatprincipiem un to vietu fiziskajā rehabilitācijā; - spēs analīzet PFA ietekmi uz dažādiem funkcionāliem traucējumiem un uz rehabilitācijas procesu kopumā; - spēs demonstēt zināšanas par PFA pragrammu izveides un ieviešanas principiem; - izprast profesionālo ētiku PFA programmas izveidē un ieviešanā; patstavīgi pielietot zināšanas un prasmes pacientu fizisko spēju novērtēšanai; - pieņemt lēmumus un rast risinājumus individuālo PFA plānu izveidē pielāgojot fiziskās aktivitātes cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem;

Prasmes

īstenot PFA principus rehabilitācijas mērķu īstenošanai veselības aprūpes jomā;- demonstrēt zināšanas un prasmes PFA vides pielāgošanā mērķu īstenošanai. Tehnisko palīglīdzekļu veidi, priekšrocības un trūkumi.
spēs: - demonstrēt vispusīgas un veselības aprūpei raksturīgās pamata un specializētas zināšanas par terapeitisko metožu pielietojumu darbā ar sportistiem pielāgotajā sportā. Spēs izmantot zināšanas par pielāgotā sporta modeli klientu/pacientu rehabilitācijā; -izprast fizioterapeita profesionālo ētiku: izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi pielāgotā sporta struktūru un sportista sniegumu;

Kompetences

- formulēt un analītiski raksturot informāciju, problēmas un risinājumus sportistu ar invaliditāti aprūpē; - uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu sportistu ar invaliditāti asistēšanā un terapeitiskajā aprūpē, gan sporta aktivitāšu vidē, gan ārpus tās; - spēs objektīvi spriest par palīglīdzekļu ietekmi, to nepieciešamību un pielāgošanu sportistiem ar invaliditāti.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Fizioterapija, FT 5BakalaursObligātsAnnija Strode