RSU sekmīgi norisinājušies tiešsaistes valsts pārbaudījumi klīniskajā medicīnā
Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Medicīnas fakultāte un Ārvalstu studentu nodaļa šogad pirmo reizi organizēja tiešsaistes valsts pārbaudījums klīniskajā medicīnā. Kopumā 306 medicīnas studenti, tostarp 109 ārvalstnieki, izmantojot attālināto eksāmenu vadības platformu Respondus Monitor un konferenču rīku Zoom, sekmīgi nokārtoja gan valsts pārbaudījuma teorētisko daļu, gan arī praktisko, veicot klīniskās situācijas analīzi. Jauno speciālistu zināšanas un prasmes pārbaudīja valsts pārbaudījumu komisija 168 RSU docētāju sastāvā. Komisijas vadītājs ir Veselības centra 4 valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds, bet priekšsēdētāja vietnieks jau vairākus gadus – profesors Peters Goreckis no Šaritē-Berlīnes Universitātes slimnīcas.
Jau teju trīs mēnešus RSU veiksmīgi īsteno studijas tiešsaistē, studentiem piedāvājot pilnvērtīgu izglītību, apmācot docētājus digitālo rīku un metožu izmantošanā, kā arī radot vairāk nekā 2000 jaunu video materiālu studentiem – lekcijas, simulāciju tehnoloģiju un dažādu manipulāciju demonstrējumus. RSU veiktā aptauja parāda, ka studenti novērtē tiešsaistes studiju procesa ieguvumus, jo sevišķi iespēju studēt elastīgi, pašiem plānojot studiju laiku un vietu (69 %), kā arī iespēju apgūt jaunus IT rīkus saziņai un sadarbībai (40 %). Šī akadēmiskā gada noslēgumā visās studiju programmās arī noslēguma pārbaudījumi plānoti tiešsaistē.
“Kvalitatīvas izglītības sastāvdaļa ir ne tikai lekcijas un praktiskās nodarbības, bet arī pilnvērtīgi noslēguma pārbaudījumi. Esam gandarīti, ka mums šajā ārkārtas situācijā tas ir izdevies,” atzīst RSU Medicīnas fakultātes prodekāns docents Ingus Skadiņš. “Īpašs izaicinājums šajā valsts pārbaudījumā bija īstenot klīniskās situācijas interpretāciju, kas normālos apstākļos būtu studenta komunikācija ar pacientu, kur vērtētu viņa spēju noteikt diagnozi un analizēt pacienta anamnēzi. Šoreiz jaunie mediķi analizēja klīnisko gadījumu un komunicēja ar valsts pārbaudījumu komisiju, atbildot uz jautājumiem, argumentējot un pamatojot savu rīcību situācijas uzdevumā.”
“Šī bija vērtīga pieredze un, iespējams, arī nākotnē RSU varētu praktizēt valsts pārbaudījuma teorētisko daļu kārtot tiešsaistē,” uzsver I. Skadiņš. “RSU ir spēcīgi attīstīta e-studiju vide un ievērojami augusi digitālā kapacitāte, docētāji un IT speciālisti ir apguvuši nepieciešamās prasmes. Izmantotā IT platforma Respondus Monitor nodrošina, ka pārbaudījumi notiek, ievērojot akadēmisko godīgumu. Arī studentiem šis pārbaudījuma formāts ir ērts, jo viņiem fiziski nav jāatrodas augstskolas ēkā – RSU kā starptautiskai augstskolai šis aspekts ir svarīgs, jo mūsu studenti nāk no vairāk nekā 50 valstīm.”
Papildu informācijai