Efektīva saskarsme ar pacientu bērnu zobārstniecībā (ZTMVK_019)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Ar padziļinātu teorētisko zināšanu, kā arī modelētu situāciju un psiholoģisko vingrinājumu palīdzību sagatavot Stomatoloģijas fakultātes studentus darbam bērnu stomatoloģijā psiholoģiski netraumējošā veidā.
Priekšzināšanas
Ievadlekcija Bērnu stomatoloģijas kursā „Psihoemocionālie faktori bērnu sagatavošanā un pieņemšanā pie zobārsta” 4. studiju gada 7. semestrī
Rezultāti
Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti varēs:
• nosaukt galvenās verbālās un neverbālās saskarsmes īpatnības, to izpausmes un praktisko nozīmi bērnu zobārstniecībā;
• raksturot pirmsskolas, jaunākā skolas vecuma bērnu un pusaudžu psiholoģiskās un saskarsmes īpatnības;
• nosaukt baiļu un trauksmes iemeslus un izpausmes zobārstniecībā, kā arī to pārvarēšanas un mazināšanas metodes;
• identificēt sarežģītos pacientus un izveidot savu taktiku darbā ar tiem.
Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs novērtēt pacienta baiļu un trauksmes līmeni, kā arī psiholoģisko un emocionālo briedumu zobārstniecības situācijā, kā arī piemērot optimālo taktiku (vārdus un uzvedību) baiļu un trauksmes mazināšanai.
Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti varēs veiksmīgi sadarboties ar bērniem un citiem sarežģītiem pacientiem zobārstniecības situācijā, atbilstoši viņu vecumam un psiholoģiskajām īpatnībām.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Zobārstniecība, ZF | 9 | Maģistrs | Ierobežota izvēle | Līga Kroniņa | |
Zobārstniecība, SSNSF | 9 | Maģistrs | Ierobežota izvēle | Līga Kroniņa |