Tirgus ekonomikas pamati un menedžments (SVUEK_043)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Sniegt zināšanas un prasmes tirgus ekonomikas pamatjautājumos, pamatproblēmās un izskaidrot vadīšanas teorijas būtību, praktiskās pielietošanas iespējas organizācijas vadīšanā.
Priekšzināšanas
Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatos, socioloģijā, ētikā un komunikācijas zinatnē.
Rezultāti
Studējošie spēs:
• izskaidrot terminus – tirgus ekonomika, tautsaimniecība, menedžments, fiskālā un monetārā politika;
• aprakstīt tirgus saimniecības funkcionēšanas darbības principus;
• nosaukt un raksturot menedžmenta pamatfunkcijas;
• novērtēt vadības stilus.
• apkopot būtisko informāciju par tautsaimniecības procesiem;
• pielietot atbilstošu metodi makroekonomisko rādītāju aprēķināšanai;
• izvēlēties piemērotāko/atbilstošāko organizācijas struktūras veidu;
• atlasīt un izmantot personāla menedžmenta pamatprincipus, motivēšanas un stimulēšanas metodes;
• prezentēt patstāvīgos darbus par kursa tēmām.
• izmantot apgūtās zināšanas par tirgus ekonomikas un menedžmenta jautājumiem darba tirgū;
• analizēt ārējo un iekšējo vidi;
• iztrādāt vadības koncepcijas modeli;
• argumentēt vadības stila izvēli;
• loģiski noformulēt un izskaidrot sociālās atbildības principus mūsdienīgas organizācijas vadīšanā;
• vērtēt vadības stilu efektivitāti.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Māszinības, MZFM | 2 | Maģistrs | Obligāts |