Bibliotēka uzsāk informatīvu kampaņu un virtuālo izstādi "RSU students = medijprātīgs students"
RSU Bibliotēka, sadarbojoties ar medijpratības ekspertiem, izveidojusi informatīvu kampaņu un virtuālo izstādi "RSU students = medijprātīgs students", lai aicinātu studentus attīstīt medijpratību, kritisko domāšanu un citus tematus.
Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā izmanto sociālos tīklus un interneta ziņu portālus – to atklāj Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pasūtītā pētījuma rezultāti par sabiedrības mediju satura patēriņa paradumiem. Pētījums izgaismo arī nopietnu tendenci – pieaug iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka ir grūti atšķirt uzticamu informāciju medijos no nepatiesas (safabricētas vai maldinošas). Šādu respondentu īpatsvars sasniedzis 44% (NEPLP, 2025).
Kampaņas ietvaros medijpratības eksperti sniedz savu viedokli un ieteikumus par vietnēm vai grāmatām, savukārt bibliotēka papildina izstādi ar krājumā pieejamajiem resursiem. Kampaņas norises laiks no 7. līdz 13. aprīlim.

Kā medijpratības eksperti kampaņā piedalās:
- Emīls Rotgalvis – Latvijas Nacionālās bibliotēkas medijpratības nozares eksperts;
- Edmunds Apsalons – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu ombuds;
- Ruta Siliņa – RSU Sociālo zinātņu fakultātes lektore;
- Mārtiņš Priedols – Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Psiholoģijas nodaļas vadītāja p.i., pētnieks, kritiskās domāšanas pasniedzējs;
- Inga Niedra – Ogres Centrālās bibliotēkas projektu un mācību speciāliste, EPALE Eiropas pieaugušo mācīšanās elektroniskās platformas komunikācijas un satura eksperte.

Avots: NEPLP. (19.03.2025). Sociālo mediju popularitāte 2024. gadā sasniegusi augstākos rādītājus pēdējo piecu gadu laikā. Pieejams: https://www.neplp.lv/lv/jaunums/socialo-mediju-popularitate-2024-gada-sasniegusi-augstakos-raditajus-pedejo-piecu-gadu-laika