Pārlekt uz galveno saturu
Preses relīzes

Šodien, 18. maijā, atzīmējot Starptautisko muzeju dienu, Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) ver vaļā savas vēstures virtuālo ekspozīciju jeb interneta vietni, kur eksponētas vairāk nekā 1100 laikmeta liecības – fotogrāfijas, priekšmeti, dokumentu kopijas, laikrakstu publikācijas, intervijas ar absolventiem un docētājiem, kā arī audio vizuālie materiāli. Latviešu un angļu valodā pieejamā vietne atspoguļo RSU vēsturi – Rīgas Medicīnas institūts (1950–1990), Latvijas Medicīnas akadēmija (1990–2002) un Rīgas Stradiņa universitāte (kopš 2002. gada).

21. gadsimtā aizvien nozīmīgāku vietu muzeju darbā ieņem tehnoloģiju piedāvātās iespējas, kā arī internets. RSU ir izmantojusi šo nozīmīgo informācijas pasniegšanas kanālu, vispirms domājot tieši par jaunatni. Tagad ar RSU vēsturi varēs iepazīties jebkurā pasaules malā un jebkurā diennakts laikā, ja vien ir interneta pieslēgums un latviešu vai angļu valodas zināšanas.

Virtuālās ekspozīcijas tekstu autors ir vēsturnieks, docents Valters Ščerbinskis. Sadaļā par Rīgas Medicīnas institūta attīstību komentārus par vēstures peripetijām padomju laikā saistībā ar vietnē publicētajiem arhīva dokumentiem rakstījusi vēsturniece, RSU asociētā profesore Daina Bleiere. Vietnes dizaina un IT risinājuma autori ir reklāmas aģentūra "Mēmais".

Vietnē skatāmie materiāli sagrupēti sešās galvenajās tēmās: "Studiju virzienu pirmsākumi", "Augstskolas attīstība, rektori un Stradiņa vārds", "Augstskolas struktūra", "Zinātne un pedagoģija", "Izcilas personības" un "Ārpus studijām".

Daudziem šī vietne būs atmiņu albums, jo šeit pavadīti studiju un ne vienam vien pēc tam arī gari darba gadi.

Lai virtuālo ekspozīciju padarītu atraktīvāku, ikvienam līdztekus eksponātu apskatei būs iespēja spēlēt spēli, kas ļauj izvērtēt savas zināšanas par RSU vēsturi. Turklāt ar savu spēles rezultātu var dalīties sociālajos tīklos.

RSU vēstures virtuālo mājvietu http://vesture.rsu.lv izstrādājis un uztur RSU muzejs, un tā pieejama arī mobilajā versijā.

Papildu informācijai: