.
Doktorantu seminārs 'Promocijas darba izstrādes metodoloģija un metodes'
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2023 15:23:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_178 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība; Psiholoģija; Farmācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Konrāde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, LV-1007, dnrsu[pnkts]lv, tel. 67409120 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Maģistra darba pieredze pētniecībā, aizstāvēts pētnieciskais darbs absolvējot maģistratūras programmu. Apgūti Doktora studiju programmas 1. studiju gada studiju kursi: „Zinātniskās darbības metodoloģija” un „Veselības aprūpes un pētniecības ētika” | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt doktoranta spēju izskaidrot, argumentēt sava pētnieciskā darba ideju, zinātnisko pierādījumu fonu aktuālajā brīdī un izvēlēto pētniecības metodoloģiju, kā arī efektīvu komunikāciju ar citiem studējošajiem mazajās grupās un docētāju par izvēlētajām metodēm, kritiski analizēt ieteikumus, fokusēt pētniecības ideju interdisciplinārā komunikācijā par citiem promocijas darbiem, īstenot cieņpilnu, komplementāru zinātnisko izpratni par citu pētniecības virzienu papildināšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Promocijas darba tēma, projekts. Metodoloģija, pētnieciskās metodes un biežākās kļūdas. Darba idejas saskaņotības kritēriji. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Zinātniskās un pētnieciskās aktualitātes zinātnes nozarē pasaulē un RSU. Promocijas darba tēmu apspriešana un izvērtēšana grupā docētāju vadībā. | Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Veikt padziļinātu savas un citu doktorantu disertācijas tēmas izpēti, sagatavot prezentāciju par sava promocijas darba ideju, teorētisko ietvaru un (plānoto) pielietoto metodoloģiju, sagatavot sava darba bibliogrāfiju; atbilstoši darba izstrādes stadijai. Prast izvēlēties un minēt piemērus zinātniskiem izdevumiem publikācijām, formulējot konkrētu darbības plānu (laika plānojums, veicamās aktivitātes, sadarbība). Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība nodarbībās un studiju kursa novērtējuma anketas aizpildīšana – 30%; Par prezentācijas kvalitāti (25%); par zinātnisko diskusiju (25%); publikāciju atbilstību žurnāliem (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Doktorants korekti pielieto zinātnisko bioloģijas, medicīnas, farmācijas un/vai psiholoģijas terminoloģiju un apliecina orientāciju zinātnes nozarē, aprakstot sava darba metodoloģiju, apraksta zinātnisko aktivitāšu veidus un soļus to īstenošanai, atbilstoši darba attīstības stadijai. | ||||||||
Prasmes: | Doktorants definē sava promocijas darba metodoloģiskos principus, kritiski analizē zinātnisko literatūru par sava darba tēmu, patstāvīgi sagatavo prezentāciju par sava darba tēmu, ietverot teorētiskos un metodoloģijas aspektus, diskutē un argumentē mazajā grupā par savu un citu doktorantu pētījuma metodoloģijas stiprajām un vājajām pusēm, pamatojoties uz vairākiem kritērijiem: zinātniskā novitāte, darba aktualitātes, problēmas un mērķa formulējums/precizitāte/saskaņotība, teorētiskā bāze, sagatavo sava darba bibliogrāfiju. | ||||||||
Kompetences: | Doktorants akadēmiski korekti noformulē pētniecisko projektu, to prezentē, piedalās un uztur zinātnisku diskusiju par promocijas darba tēmu. Spēj uzturēt zinātnisku diskusiju interdisciplinārā vidē, dažādu pētniecības jomu saskarsmē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Izpratne par promocijas darba izstrādi RSU. Pieejams no: https://www.rsu.lv/promocijas-darbi | ||||||||
2 | Kate V., Kate N.V., Subair M. (2018) Writing Thesis for Speciality Courses in Medicine. In: Parija S., Kate V. (eds) Thesis Writing for Master's and Ph.D. Program. Springer, Singapore. Available from: https://doi.org/10.1007/978-981-13-0890-1_22 | ||||||||
3 | Chapnick Jeremy Dean „The abstract and title page” AME Medical Journal, Vol 4 (May 2019). Available from: doi: 10.21037/amj.2019.05.01 | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students | ||||||||
5 | Kate V., Kate N.V., Subair M. (2018) Writing Thesis for Speciality Courses in Medicine. In: Parija S., Kate V. (eds) Thesis Writing for Master's and Ph.D. Program. Springer, Singapore. Available from: https://doi.org/10.1007/978-981-13-0890-1_22 | ||||||||
6 | Chapnick Jeremy Dean „The abstract and title page” AME Medical Journal, Vol 4 (May 2019). Available from: doi: 10.21037/amj.2019.05.01 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mullins, G. and M. Kiley (2002). It’s a PhD, not a Nobel Prize: how experienced examiners assess research theses. Studies in Higher Education. 27(2): 369-386. | ||||||||
2 | How to Choose: Zotero, Mendeley, or EndNote. Available from: http://libguides.wustl.edu/choose. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Pētījumi zinātniskājās datu bāzēs (PubMed, MEDLINE u.c), atbilstoši promocijas darba tēmai/Research in scientific databases (PubMed, MEDLINE, etc.), according to the topic of the doctoral thesis |