.
Patstāvīgā pedagoģiskā darbība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.08.2023 10:38:18
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_192 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Augstskolas pedagoģija | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Politikas zinātne; Tiesību zinātne; Vadībzinātne; Socioloģija; Sociālā antropoloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Karina Palkova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, dnrsu[pnkts]lv, +371 67409120 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mācīšanās un mācīšana augstākās izglītības un zinātnes telpā, Zinātnes filozofija, pētniecības principi, metodes un prakse sociālajās zinātnēs starpnozaru integrācijas perspektīvā. | ||||||||
Mērķis: | Doktoranta kā augstskolas mācībspēka pedagoģisko iemaņu ieguve un pilnveide, stiprinot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas, vienlaikus nodrošināt šo zināšanu tālāknodošanu studējošiem saprotami strukturētā veidā. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pedagoģiskais darbs ar augstskolu vai koledžu studentiem – lekciju, nodarbību vai studentu pētniecisko projektu vadīšana, sadarbībā ar promocijas daba vadītāju un/vai nozares speciālistiem, kā arī pedagoģiskā darba veidam un izvēlētajai auditorijai atbilstošo mācību materiālu sagatavošana. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Atskaite (hospitēšana, atgriezeniskā saite no mērķauditorijas, pašvērtējums, izmantojot pašvērtējuma anketu un atgriezenisko saiti no auditorijas). Darba veicamais apjoms tiek novērtēts akadēmiskajās stundās, piemēram, 1 KP = 40 akadēmiskās darba stundas, 2 KP = 80 akadēmiskās darba stundas vai 1 akadēmiskās stunda (45 min) = 0,025 KP | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās zinātniskās un praktiskas atziņas mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā, kā arī mūsdienu, starpdisciplinārā studiju procesa norises principus un prasības. | ||||||||
Prasmes: | Spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties piemērotākās docēšanas metodes, sniegt jaunu šo metožu izpratni, kā arī integrēt apgūstamo materiālu inovatīvās pedagoģiskajās tehnoloģijās. | ||||||||
Kompetences: | Spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, sintēzi un izvērtēšanu, risināt nozīmīgus vai inovāciju uzdevumus, kas saistīti ar zināšanu tālāknodošanu mācīšanās un mācīšanas augstākās izglītības telpā. Spēj vadīt interaktīvās lekcijas, nodarbības, izstrādāt studiju materiālu, kursu aprakstus, recenzējot darbus. Spēj demonstrēt profesionālās, pedagoģiskās, komunikatīvās un metodiskās kompetences. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Studiju reglaments III Doktora studiju reglaments | ||||||||
2 | Effective teaching in social studies. | ||||||||
3 | Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Martinsone, K., Pipere, A. (ed). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2019. | ||||||||
5 | Social Sciences and Education Research Review. | ||||||||
6 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
7 | Effective teaching in social studies. | ||||||||
8 | Kumar, S. How to Teach Social Science Differently. VDM Verlag, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting. | ||||||||
2 | Strategies and Techniques of Law School Teaching. | ||||||||
3 | Vedins, I. Mācīšanas māksla. Rīga: Avots, 2011. | ||||||||
4 | How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová. | ||||||||
5 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
6 | Watson, A. 15 ways to make elementary social studies lessons more exciting. | ||||||||
7 | How to Teach Political Science? The Experience of First-time University Teachers / Ed. by G. Gregušová. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Latvijas Jauno zinātnieku apvienības materiāli. Pieejami ljza.lv |