.
Promocijas darba izstrāde
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.06.2023 10:32:08
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | DN_213 | LKI līmenis: | 8. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 144.00 | ECTS: | 216.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne | Mērķauditorija: | Politikas zinātne; Socioloģija; Sociālā antropoloģija; Tiesību zinātne; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Komunikācijas zinātne; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Karina Palkova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Doktorantūras nodaļa | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, dnrsu[pnkts]lv, +371 67409120 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 4. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 5. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 6. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 7. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Pilns laiks - 8. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 0 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Maģistra grāds vienā no atbilstošajām sociālo zinātņu apakšnozarēm, pētnieciskā un analītiskā akadēmiskā pieredze. Izturēts doktorantūras atlases konkurss, kurā prezentēta zinātniskā ideja, promocijas darba projekta plāns. | ||||||||
Mērķis: | Nodrošināt secīgu promocijas darba izstrādi, veicināt uz rezultātiem orientētu, starpdiscipilnāru pieeju pētniecībai, sagatavojot starptautiskajā vidē konkurētspējīgus sociālo zinātņu pētniekus. | ||||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Apgūstot kursu, doktorantam jāizpilda šādas prasības: pastāvīgi uzturēt kontaktus un strādāt kopā ar promocijas darba vadītāju; saskaņot ar darba vadītāju promocijas darba tematu; apzināt promocijas darbam vajadzīgu zinātnisko literatūru; veidot darbam nepieciešamo empīrisko bāzi; regulāri informēt vadītāju par pētniecības darba gaitu, apspriežot sasniegumus un radušās zinātniskās problēmas; regulāri diskutēt par uzrakstītā promocijas darba teksta daļām. Doktorantam, katra semestra beigās jāiesniedz programmas vadītājam un promocijas darba vadītajam promocijas darba pirmā varianta izstrādes progress procentu izteiksmē: 1.semestris -- 5%; tātad ne mazāk kā 600 akadēmiskās stundas 2.semestris -- 10%; tātad ne mazāk kā 600 akadēmiskās stundas 3.semestris -- 20%; tātad ne mazāk kā 640 akadēmiskās stundas 4.semestris -- 45%; tātad ne mazāk kā 680 akadēmiskās stundas 5.semestris -- 70%; tātad ne mazāk kā 680 akadēmiskās stundas 6.semestris -- 100%; tātad ne mazāk kā 720 akadēmiskās stundas 7.semestris -- 100%; tātad ne mazāk kā 720 akadēmiskās stundas 8.semestris -- 100%; tātad ne mazāk kā 720 akadēmiskās stundas Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Katra semestra beigās studiju programmas vadītājs kopā ar promocijas darba vadītāju veic promocijas darba progresa novērtēšanu, balstoties uz doktoranta iesniegto promocijas darba varianta izstrādes progresu, ņemot vērā iepriekš minēto procentu izteiksmi. Pozitīva novērtējuma gadījumā doktorantam tiek piešķirti kredītpunkti par katru semestri. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Doktorants formulē savai sociālo zinātņu apakšnozarei atbilstošu analītisko ietvaru, definē aktuālākās zinātniskās teorijas un metodoloģiju, gūstot stapdisciplināru ieskatu sociālo zinātņu pētniecībā kopumā un dažādu jomu saskarē. | ||||||||
Prasmes: | Veidot zinātniski pētniecisko darbu izvēlētajā nozarē, t.sk. noteikt darba stratēģiju, izveidot pētījuma dizainu, atlasīt un sistematizēt speciālo literatūru, apkopot un secīgi sakārtot materiālu, izvēlēties atbilstošu teoriju un metodi, noformulēt secinājumus. Patstāvīgi izvēlēties un klasificēt atbilstošas metodes un organizēt lielapjoma patstāvīgo pētniecisko darbu, kura rezultāts ir promocijas darba pirmā varianta izstrāde un starptautiskiem kritērijiem atbilstoša zināšanu robežu paplašināšana. Ilustrēt pētījuma rezultātus gan mutiski, gan rakstiski, gan izvērstā, gan īsā formā, atbilstoši konkrētās auditorijas priekšzināšanu līmenim. Demonstrēt pētījuma kritisku izvērtējumu, argumentāciju, pamatot secinājumus un uzturēt koleģiālu diskusiju, komunicēt un sadarboties vietējā un starptautiskā līmenī par aktuāliem pētniecības jautājumiem attiecīgās zinātnes nozares jomā. | ||||||||
Kompetences: | Kritiski izvērtēt patstāvīgā darba rezultātus un tos labot, ņemot vērā kolēģu, promocijas darba vadītāja un akadēmiskā personāla norādes. Formulēt, prezentēt pētījuma aktualitāti un inovativitāti, veidojot un piedaloties atbilstošās apakšnozares, kā arī starpdisciplināros projektu konsorcijos, tostarp starptautiskajos. Organizēt patstāvīgu darbu attiecīgās zinātnes nozares jomā, analizēt un kritiski izvērtēt zinātniskā darba projektu, kā arī profesionāli komunicēt par savu zinātniskā darba jomu. Īstenot mūsdienīgus, oriģinālus, starpdisciplinārus pētījumus izvēlētajā zinātnes nozarē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nosakāma individuāli (konsultējoties ar promocijas darba vadītāju) atbilstoši doktoranta izvēlētai zinātniskā darba tēmai | ||||||||
2 | Creswell, J. W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Los Angeles: SAGE, 2018. 275 p. | ||||||||
3 | Trochim, W. M. Research methods: the essential knowledge base. Boston, MA Cengage Learning, 2016. 422 p. | ||||||||
4 | Feigenbaum, A. The data storytelling workbook. Abingdon, Oxon; New York: Routledge, 2020. 246 p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Baglione, L. A. Writing a Research Paper in Political Science: a practical guide to inquiry, structure, and methods. Thousand Oaks: CQ Press, an Imprint of SAGE Publications, Inc., 2020. 261 p. | ||||||||
2 | The SAGE handbook of quantitative methodology for the social sciences. Thousand Oaks: SAGE, 2004. 511 p. (EBSCOhost Ebook Academic Collection; Ebook Central Academic Complete) |