Pārlekt uz galveno saturu

Informātika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.02.2022 13:37:52
Par studiju kursu
Kursa kods:FK_003LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:FizikaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Didzis Lauva
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Fizikas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, 1. stāvs, 147.a un b kabinets, fizikaatrsu[pnkts]lv, +371 67061539
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Informātikas zināšanas vidusskolas programmas līmenī.
Mērķis:
Padziļināt zināšanas, prasmes un iemaņas par mūsdienīgo un aktuālo informācijas sistēmu pielietošanu, par datu uzglabāšanu, analīzi, kopīgošanu, kā arī gūt priekšstatu par lietojumiem specialitātē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Google un tās piedāvātās iespējas. No e-pasta niansēm līdz uzņēmējdarbības organizēšanai.Lekcijas1.00auditorija
2Darbs mākoņos un komandu darba organizācija attālinātiLekcijas1.00auditorija
3Komandu darba organizācijas filosofija Agile un izmantotie rīki - Jira un YoutrackNodarbības1.00auditorija
4LaTeX nozīme tehnisko tekstu sagatavošanā (https://www.overleaf.com/)Nodarbības1.00auditorija
5Datubāzes. No MS Access līdz SQL pieprasījumu veidošanai (https://sqliteonline.com/)Nodarbības1.00auditorija
6Grafiskā programmēšana (AppInventor, Scratch)Nodarbības1.00auditorija
7Repl.it - Ieskats matemātiskajā modelēšanā un klasiskajā programmēšanāNodarbības1.00auditorija
8Virtuālās mašīnas un dažādas operētājsistēmas vienā sistēmā. Linux pamati, komandrindas priekšrocības un trūkumi.Nodarbības1.00auditorija
9Lietu internets (IoT), mikrodatori, to uzbūve un programmēšana. (Raspberry Pi, Arduino, ESP8266, http://easycoding.tn/)Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Jāsagatavo un jāsniedz prezentācija par kādu no izvēlētām kursa pamattēmām.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, sekmīgi nokārtoti divi vai trīs pārbaudes darbi. (Teamwork/Software/(+)/Hardware)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa mērķis - sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par mūsdienu informātikas elementiem un to būtību, efektīvu grupu darbu organizēšanu vienlaicīgi un attālināti, dažādu informācijas sistēmu (software un hardware), tajā skaitā arī lietu interneta priekšrocībām, kā arī iepazīstināt ar grafisko un klasisko programmēšanu. Iespēju robežās, attīstīt studentos efektīvu individuāla darba, kā arī darba komandā organizāciju, optimizēt studentu darbu ar informāciju un dažādām mūsdienīgām informācijas sistēmām.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: atlasīt studijām nepieciešamo informāciju veselības aprūpē optimālā apjomā; noformēt studiju darbus, lietojot dažāda veida laukus – satura rādītāju, atsauces, parakstus; atjaunot laukus studiju darbā; iegūt datus ar atbilstošas anketas palīdzību, lietojot veidlapas un interneta vidi; sagatavot datus apstrādei MS Excel vidē; atlasīt datus pēc dažādiem kritērijiem; veikt aprēķinus ar datiem;
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs spējīgi atlasīt studijām nepieciešamo informāciju, noformēt studiju darbus, iegūt un sagatavot datus.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Datubāzu veidošana un lietošana. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 152 lpp.
2Izklājlapas. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 185 lpp.
3Prezentācija. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 143 lpp.
4Tekstapstrāde. Rīga: Latvijas Universitāte, 2013, 267 lpp.
Papildu literatūra
1Stephen, M. Teach Yourself. PowerPoint 2007.
2Stephen, M. Teach Yourself. Word 2007.
3Stephen, M. Teach Yourself. Excel 2007.
4Johnson, S. MS Access 2007.
Citi informācijas avoti
1http://www.ecdl.org.
2http://www.ecdl.lv